Standard Cirrus
Kluzák určený pro sportovní létání
Trup je tvořen skořepinou z laminátového sendviče. Křídlo laminátové konstrukce má u trupu profil FX-S02-196, na koncích křídel přechází do profilu FX-66-17AII-182. Ocasní plochy mají tvar T. Jednodílný kryt pilotního prostoru je vylisován z organického skla a odklápí se bočním směrem. Kluzák je vybaven zatahovacím podvozkem a možností nést vodní přítěž.
Prototyp kluzáku šéfkonstruktéra Klause Holighause byl zalétán 20. února 1969. Sériová výroba tohoto typu probíhala od roku 1970 do roku 1977. Licenční výroba od roku 1975 probíhala ve Francii. Do roku 1985 se vyráběl v licenci v Jugoslávii.
Letadlo je oblíbeným výkonným kluzákem, díky minimálním nárokům na údržbu a cenovou dostupností. Vyráběl se ve třech modifikacích se zvětšenými brzdícími klapkami, s nástavci křídel zvětšujícími rozpětí a jako akrobatický speciál s rozpětím 12,6 m.
Výrobce letadla
Schempp-Hirth
Základní parametry:
- Rozměry
- Počet míst: 1
- Rozpětí: 15 m
- Délka: 6,35 m
- Výška: 1,32 m
- Plocha křídla: 10 m2
- Výkony
- Pohon: Bezmotorové
- Nádrže na vodu
- Nepřekročitelná rychlost V(NE): 119 uzlů (220 km/h)
- Klouzavost: 38,5 : 1
- Hmotnosti
- Prázdná hmotnost: 215 kg
- MTOW (Maximální vzletová hmotnost): 390 kg
- Užitečné zatížení: 175 kg
- Ostatní
- Typ: Nad 450 kg MTOW