Schleicher ASK 21
ASK 21 je dvoumístný středoplošný kluzák kompozitové konstrukce, úspěšný nástupce kluzáku ASK 13
Kluzák ASK 21 navrhl německý konstruktér Rudolf Kaiser jako náhradu za starší dvousedadlový ASK 13 . První prototyp vzlétl v prosinci 1978 a sériová výroba byla zahájena v roce 1979. V roce 2004 byla představena motorizovaná verze ASK 21 Mi. Trup letounu je tvořen skořepinou ze sklolaminátového sendviče. Křídlo je dvounosníkové a má kompozitovou konstrukci. Při konstrukci byl použit profil FX-S02–196, který přechází do profilu FX 60–126. Potah je vyroben ze sklolaminátového sendviče s pěnovou výplní. Na horní straně křídla jsou umístěny výsuvné brzdicí klapky. Pevný podvozek je tvořen třemi koly - hlavní kolo je vybaveno hydraulickou kotoučovou brzdou.
Letadlo i přes vyšší hmotnost je vyhledávaným typem především pro svoji univerzálnost, schopnost výcviku akrobacie, minimální nároky na údržbu i využitelnosti ke sportovním přeletům.
Výrobce letadla
Schleicher
Základní parametry:
- Rozměry
- Počet míst: 2
- Rozpětí: 17 m
- Délka: 8,35 m
- Výška: 1,55 m
- Plocha křídla: 18 m2
- Výkony
- Nepřekročitelná rychlost V(NE): 151 uzlů (280 km/h)
- Klouzavost: 34 : 1 při rychlosti 90 km/h
- Hmotnosti
- Prázdná hmotnost: 360 kg
- MTOW (Maximální vzletová hmotnost): 600 kg
- Užitečné zatížení: 240 kg