Že se k zemím vyvíjejícím vysokorychlostní vrtulníky hodlá připojit i Rusko bylo zřejmé již od loňského moskevského veletrhu MAKS 2015, na kterém společnost Mil představila technický demonstrátor PSV. Demonstrátor „vysokorychlostního perspektivního vrtulníku“ vycházel již podle makety z konstrukce osvědčeného Mi-24 s mírně upravenou kabinou. Chvíli se ovšem zdálo, že PSV, označovaný také jako Mi-24K, zůstane pouze ve stádiu úvah. Firma ovšem nedávno oznámila úspěšný zálet prvního prototypu.
Oproti svému předchůdci disponuje PSV hlavně novými listy rotoru, které díky pokorčilému designu umožňují vrtulníku dosáhnout až o třicet procent vyšší cestovní rychlosti při výrazně lepší stabilitě stroje. Ta se tak z původních 265 km/h posunula přibližně na 350 km/h. Maximální rychlost Mi-24K narostla o 20 % na 400 km/h. Zlepšila se i stoupavost stroje, která u hladiny moře činí 18,3 m/s oproti původním 15,5 m/s.
PSV při svém prvním letu / Foto defense-update.com
PSV dostal i nové pohonné jednotky, konkrétně turbohřídelové motory Klimov VK-2500-01, tedy stejné, jaké pohání například vrtulník Mi-28. Modernizace se ovšem neomezila pouze na výkon. Vrtulník disponuje i novou modulární avionikou ruského výrobce KERT.
Nové technologie testované na demonstrátoru, tedy jak modulární avioniku, tak i nové listy rotoru, plánuje Mil testovat hlavně k získání zkušeností pro pozdější zástavbu do již existujících bitevních vrtulníků. Co nejdříve by však chtěl Mil začít pracovat i na zcela novém vrtulníku schopném dosahovat rychlosti 500 km/h. Společnost tak snaží odpovědět na požadavek ruského ministerstva obrany, které plánuje nahradit některé dosluhující stroje novým, jehož sériovou výrobu plánuje začít do roku 2022.