Dostat se do letecké společnosti ihned po dokončení leteckého výcviku je cíl, ke kterému směřuje většina studentů leteckých škol. Diegovi M. z letecké školy Flying Academy se přesně takový cíl splnil. Týden po dokončení kurzu součinnosti vícečlenné posádky loni v září poslal životopis do letecké společnosti Ryanair. Za pár týdnů nato ho pozvali na pohovor a po jeho úspěšném absolvování přijali do kadetního programu Ryanairu. „Ujistěte se, že jste naprosto dokonale připraveni,“ začíná jeho rada všem uchazečům o kariéru pilota. Diego zahájil letecký výcvik 0-ATPL(A) ve Flying Academy v Brně před dvěma lety.
Celý proces výběrového řízení pro irskou nízkonákladovou společnost začíná briefingem, ve kterém jsou všichni uchazeči rozděleni do dvojic a vytvoří páry pro simulátor. Během půlhodinového briefingu se dozví detailnější informace o budoucím letu. „Pozorně poslouchejte všechno, co se během briefingu děje,“ zdůrazňuje Diego a dodává, že v této části je obzvlášť důležité si všechny informace zapsat a zeptat se na věci, kterým nerozumíte. Následuje část interview, kde se ptají na osobní otázky typu: Proč jste si vybrali společnost Ryanair, jaké bylo nejhorší rozhodnutí vašeho života a podobně. „Pár rad, které bych vám k této části dal – buďte sami sebou, usmívejte se, ukažte, že máte sebevědomí a že jste profesionál,“ uvádí Diego.
Další část výběrového řízení se zabývá technickými otázkami ze studia ATPL teorie. „Zeptali se mě i na otázky ohledně Boeingu 737-800, ale nečekají, že znáte tento letoun tak dobře, jako Cessny nebo Pipery, takže se budou ptát jen na základy. Například jaká je konfigurace sedadel v Ryanairu, šípovitost křídla, typ motoru, kolik má hydraulických systémů, jak je vysunován/zatahován podvozek a podobné typy otázek,“ doplňuje Diego k technické části pohovoru. Po technických otázkách následuje část na simulátoru. Jeho průběh a celý obsah článku najdete na stránkách letecké školy Flying Academy.