KVÍZ: Letový plán
Aeroweb 24.10.2015 3 příspěvky
Pro přístrojové piloty je samozřejmostí, pro ryzí VFR letce ovšem zdaleka být nemusí. A jak se v jednotlivých položkách letového plánu ICAO po aktualizaci v roce 2012 orientujete vy?
Mohlo by vás zajímat
Zkušenosti a doplnění našich čtenářů
Bod vybaveni pristrojove
24.10.2015 v 18:57 Zdenek J
V VFR příručce je v sekci VFR-ENR-5 bod 5.4.2.5 jako S standartni vybaveni S – Jestliže je standardní, provozuschopné komunikační a navigační vybavení pro danou trať, přičemž za standardní vybavení se považuje VHF RTF, ADF, VOR a ILS . Tato odpoved me v testu dostala do chyby. Jak je to tedy spravne?
RE: Bod vybaveni pristrojove
24.10.2015 v 20:58 Adam Zuska
Zdeňku, je to sice odvážné tvrzení, ale podle mě je údaj ve VFR manuálu chybný, přesněji řečeno zastaralý. Za standardní vybavení se od změn v roce 2012 považuje VHF rádio, VOR a ILS. ADF dříve bylo součástí standardu, ale již tomu tak není. Stojí to v předpisech ICAO i v českém předpise L4444, Doplněk 2. Snad se nepletu. Pro všechny případy hned oslovíme LIS ŘLP. Díky za připomínku!
RE: Bod vybaveni pristrojove
25.10.2015 v 11:46 Michal Řeháček
Taky si myslím, že ve VFR manuálu je zastaralá informace, jak píše Adam - ŘLP doufejme situaci brzy objasní. Nicméně abychom byli zcela přesní, S znamená "VHF RTF, VOR, ILS, pokud odpovídající složka ŘLP nepředepíše jinou kombinaci". Odchylka od standardn se aplikuje například v některých částech Německa při IFR letech i pod FL195, kde do standardního vybavení patří ještě 8.33kHz rádio (pokud mám VHF/VOR/ILS, ale ne 8.33, nesmím do plánu napsat S, ale musím to rozepsat na VOL, jinak nebude plán přijat).