Přistání do terénu s PA - 28 v důsledku nedostatku paliva

27.01.2005

Přistání do terénu s PA - 28 v důsledku nedostatku paliva
Přistání do terénu s PA - 28 v důsledku nedostatku paliva (Zdroj: Aeroweb.cz)
Pilotní žák prováděl VFR výcvikový let z LHBP do LKTB podle platného letového plánu. Z LHBP odstartoval ve 13:41 UTC. Let trval 1 hod. 54 min. Během přiblížení na finále RWY 28 v LKTB došlo k vysazení motoru s následným nouzovým přistáním do terénu. Po přistání v 15:35 UTC oznámil pilot instruktor na frekvenci TWR v LKTB, že jsou na zemi v pořádku a nepožadují žádnou pomoc. Letoun se nacházel 2 km. SE od prahu RWY 28. Poloha GPS : N 49° 07´ 059´´ , E 16° 44´ 881´´. Přistání proběhlo na pole sporostem obilí o výšce cca 10 cm proti mírnému svahu. První dotyk se zemí nastal levým kolem hlavního podvozku ve vzdálenosti 149 m od stojícího letounu. Po příjezdu komise ÚZPLN na místo události bylo zjištěno, že v nádržích paliva letounu není benzín.

Rozbor

Velitel letounu byl držitelem platného průkazu způsobilosti s platnými kvalifikacemi pro prováděný let a měl platný lékařský posudek o zdravotní způsobilosti. Velitel letounu před letem neprověřil aktuální stav paliva v nádržích letounu, potřebných pro následující let, ale provedl pouze odhad stavu paliva. Poslední kontrolu stavu paliva provedl při odletu z LKBE do LKTB. Pro stanovení zásoby paliva provedl jen odhad množství s ohledem na letovou dobu z LKBE do LHBP.> Technický stav letounu neměl vliv na vznik VI. Letiště nemělo vliv na vznik VI. Meteorologická situace byla pro daný VFR let vyhovující a neměla vliv na vznik VI.

Závěry

Hlavní příčinou VI bylo nedostatečné množství zásoby paliva pro daný let včetně stanovené zálohy v důsledku nerespektování požadavků stanovených předpisem> L 6/I, bod 4.3.6.2 – „Příprava k letu“ a předpisu L 2, bod 2.3.2. - „Předletová příprava“. Bezprostřední příčinou VI bylo zastavení pohonné jednotky za letu v důsledku vyčerpání paliva.

Datum : 23. dubna 2003 UTC : 1536
Místo : Skolonice
Typ letounu : PA -28

Mohlo by vás zajímat

Témata

Nehody letounů


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář