Přistání do terénu s PA - 28 v důsledku nedostatku paliva
Redakce 27.01.2005
Rozbor
Velitel letounu byl držitelem platného průkazu způsobilosti s platnými kvalifikacemi pro prováděný let a měl platný lékařský posudek o zdravotní způsobilosti. Velitel letounu před letem neprověřil aktuální stav paliva v nádržích letounu, potřebných pro následující let, ale provedl pouze odhad stavu paliva. Poslední kontrolu stavu paliva provedl při odletu z LKBE do LKTB. Pro stanovení zásoby paliva provedl jen odhad množství s ohledem na letovou dobu z LKBE do LHBP.> Technický stav letounu neměl vliv na vznik VI. Letiště nemělo vliv na vznik VI. Meteorologická situace byla pro daný VFR let vyhovující a neměla vliv na vznik VI.
Závěry
Hlavní příčinou VI bylo nedostatečné množství zásoby paliva pro daný let včetně stanovené zálohy v důsledku nerespektování požadavků stanovených předpisem> L 6/I, bod 4.3.6.2 – „Příprava k letu“ a předpisu L 2, bod 2.3.2. - „Předletová příprava“. Bezprostřední příčinou VI bylo zastavení pohonné jednotky za letu v důsledku vyčerpání paliva.
Datum : 23. dubna 2003 UTC : 1536
Místo : Skolonice
Typ letounu : PA -28
Mohlo by vás zajímat
Témata
Zkušenosti a doplnění našich čtenářů