Stránky www.flitejobs.com jsou přehledným katalogem pracovních pozic, kde si lze odfiltrovat kategorii – všechna zaměstnání, pilot, pozemní pracovník, inženýr, palubní průvodčí.
|
Na pozici pilot je překvapivě velký zájem v asijských lokalitách, požadavky na nálet hodin a kvalifikace jsou poměrně přísné, ale nabídky práce zde častokrát nejsou omezeny ani předdůchodovým věkem. Požadavky na palubní průvodčí jsou někdy zajímavé – musí být například schopen či schopna zvednout předmět těžký 50 liber nad hlavu, bydlet maximálně hodinu jízdy od domovského letiště či umět pracovat s počítačem.
V České republice jsou požadavky na profesi pilota dopravního letadla poměrně náročné, přesto je nadbytek uchazečů nad počtem potřebných pracovních míst.
|
Mezi novinky zřejmě bude patřit i typová kvalifikace na typ letounu, na němž bude pilot po přijetí ke společnosti létat.
Podobný požadavek klade na uchazeče o pilotní funkci například druhá česká letecká společnost Travel Service.
Vyčkávání na úspěch u výběrového řízení však může stát dost peněz, neboť některé kvalifikace je nutné tzv. udržovat, tedy absolvovat určitý nálet hodin za nějaké období.
Těchto období může být během vyčkávání několik a na kariéru čekající pilot tak utratí dalších několik desítek tisíc korun.
Uchazeči o práci palubního průvodčího mají v Česku o něco lepší šance na získání této práce, kterou mnozí považují za zajímavou, jiní ji odsuzují.
Hlavním požadavkem je výborná znalost angličtiny a stej
|
V ČR je možné pracovat jako civilní pilot i jinde, než jen u velkých leteckých společností.
Jednak je zde několik firem, provozujících malou dopravu, aerotaxi či asistenční službu, jednak jsou i soukromé subjekty, jako například provozovatel letadel pro výsadky parašutistů nebo bohaté soukromé firmy. V každém případě jde však o nízký počet pilotů a sehnat takové pracovní místo je obtížné.