Mám na to být pilotem?
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

Články v rubrice Ultralighty


Rakousko uvolňuje podmínky pro vstup UL, ale pozor na detaily

1.3.2017, Adam Zuska, 2 příspěvků, Hodnocení: 3,2, Ultralighty

Náš jižní soused vyhláškou ministerstva dopravy č. 49/2017 uvolňuje od 1. března 2017 podmínky pro vstup vybraných kategorií ultralightů, je ale potřeba věnovat pozornost všem souvisejícím podmínkám.... Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 16. S 1,2 TSI na výletě

30.10.2016, Filip Zejda, 24 příspěvků, Hodnocení: 2,7, Ultralighty

V listopadu 2012 zde odstartoval seriál o konverzi automobilového motoru 1,2 TSI pro použití ve vzduchu. Takřka přesně po čtyřech letech je tu jeho závěrečný díl – o výletu se zastavěným motorem.... Číst dál

Be-60 Bestiola – zvířátko z historie

26.9.2016, Ilja Petřík, Hodnocení: 3, Ultralighty

Do sbírky historických letadel, která po znovuzrození brázdí vzduch a oživují tradice českého letectví, přibyl počin šikovných rukou Petra Taxe. Školní letoun Be-60 zvaný Bestiola - zvířátko.... Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 15. Konečně létáme!

8.8.2016, Filip Zejda, 30 příspěvků, Hodnocení: 3,7, Ultralighty

Stoupat ve školním kluzáku za ultralehkou klubovou vlečnou nepřetržitě 2,5 až 3,5 metru za sekundu? Je to vůbec možné?... Číst dál

Rozbory ÚZPLN: Pád na malé rychlosti

5.5.2016, Marek Šudoma, Hodnocení: 3,5, Ultralighty

Pilot letounu Skylane loni v srpnu prolétal nízko nad obcí Lipno na Lounsku. Po nezvládnuté zatáčce narazil do štítu domu a dopadnul na záda na přilehlou cestu. Co ho k riskantnímu manévru vedlo?... Číst dál

Cenový přehled ultralehkých letadel

26.10.2015, Martin Kuba, 14 příspěvků, Hodnocení: 3,4, Ultralighty

Redakce Aerowebu oslovila všechny důležité výrobce UL letadel v ČR, aby vypracovali nabídku na letadlo v základní výbavě, se záchranným padákem a motorem Rotax 912 ULS 100 HP. Tyto nabídky jsme pro vá... Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 14. Oprava nahodilé závady

28.8.2015, Filip Zejda, 12 příspěvků, Hodnocení: 3,6, Ultralighty

V minulém článku jsme si popsali úžasný vzlet letadla s motorem 1,2 TSI a přelet, který skončil zatarokováním motoru. Jaké bylo nakonec rozuzlení?... Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 13. První pocit z letu

17.8.2015, Filip Zejda, 11 příspěvků, Hodnocení: 3,7, Ultralighty

Až doteď se celý seriál nesl spíše v rovině teoretické – jak se asi bude chovat konvertovaný automobilový motor v letadle. A nyní konečně nadešel čas to doopravdy zjistit.... Číst dál

Rozbory ÚZPLN: Přetížený Dynamic

10.8.2015, Adam Zuska, 59 příspěvků, Hodnocení: 3, Ultralighty

Už první náznaky loňské nehody letounu WT9 na Českobudějovicku dávaly tušit, že byl ultralight na cestě do Chorvatska jen těžko ve váhových limitech. Vyšetřování toho však odhalilo ještě více.... Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 12. Odtučňovací kúra II

31.7.2015, Filip Zejda, Hodnocení: 3,6, Ultralighty

Odlehčit letadlo může být někdy větší problém, než si je většina uživatelů schopná připustit. Naštěstí existují řešení, která pomohou oprostit vašeho miláčka od přebytečných kil. Kde se dá ještě ušetř... Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 11. Odtučňovací kúra

22.7.2015, Filip Zejda, 7 příspěvků, Hodnocení: 3,9, Ultralighty

Hubnutí často bolí, stojí mnoho času, práce a odříkání. To platí beze zbytku jak pro lidi, tak pro letadla. Výsledkem je ale figura, která dá vyniknout všech výkonovým schopnostem.... Číst dál

Rozbory ÚZPLN: Příliš krátký aerovlek

12.5.2015, Adam Zuska, 4 příspěvků, Hodnocení: 3,6, Ultralighty

Další pokračování našeho trochu ponurého, zato však potřebného seriálu se vrací k loňské nehodě vlečné v Křižanově, jejíž vyšetřování nedávno ukončil Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých neho... Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 10. Zapojení elektroinstalace II.

9.4.2015, Filip Zejda, 19 příspěvků, Hodnocení: 3,6, Ultralighty

Před pokračováním části načaté v minulém díle si zodpovězme zásadní otázku, která soudě podle reakcí měla být zodpovězena už dříve a nebyla: Proč potřebujeme do UL letadel výkonnější motory než ty běž... Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 9. Zapojení elektroinstalace I.

10.3.2015, Filip Zejda, 13 příspěvků, Hodnocení: 3,6, Ultralighty

Dnes si povíme něco málo o zapojení elektrické instalace motoru CBZB 1,2 TSI. Chtěl bych pouze ve stručnosti přiblížit, co budete potřebovat pro rozchození motoru a jaké jsou možnosti.... Číst dál

Vyrábíme letecký motor: 7. Výroba reduktoru II

25.1.2015, Filip Zejda, 11 příspěvků, Hodnocení: 3,9, Ultralighty

Po delší odmlce, kdy jsem se soustředil především na výcvik pilotů, se opovažuji v zimní pauze opět ozvat s pokračováním série o výrobě leteckého motoru, která se zastavila téměř před dvěma lety.... Číst dál

Ultralehké soutěžení

22.9.2014, Jan Lorenc, 4 příspěvků, Hodnocení: 2,9, Ultralighty

Maďarská Matkópuszta nedávno hostila mistrovství světa v ultralehkém létání, které vyneslo zlato i české posádce. V čem a jak se v našem ultralehkém sportu vlastně soutěží? A jak se stát třeba repreze... Číst dál

Starší články | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |

Přeješ si rychlou a spolehlivou smrt? Zeptej se plachtaře proč přistál když je obloha plná cumulů.
naltrexon dosierung naltrexon 1 5 mg naltrexon og campral


Přehled leteckých simulátorů v ČR






 


Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.