Sen o vlastním letadle?

24.01.2008

Firma Pipistrel před dvěma lety rozšířila svou působnost i na Českou republiku. Právě v těchto dnech začíná dodávat první letouny, na které zákazníci složili zálohu 30% již před rokem a půl tak, aby na svá nová letadla z důvodu velkého zájmu ve světě získali pořadník. V tomto roce se tedy v ČR objeví tři motorizované větroně Taurus 503 a jeden špičkový Sinus 912. Čtvrtý Taurus, objednaný koncem minulého roku, dorazí v dubnu 2009.

Sen o vlastním letadle?
Sen o vlastním letadle? (Zdroj: Aeroweb.cz)
Vy neznáte Pipistrel?

Dalo by se říci, že název Pipistrel je v letectví synonymem elegance, krásy, klidu a pohody. Právě toliko spojují letouny od této firmy dohromady. Letouny Pipistrel jsou považovány ve světě za jedny z nejlepších




Málokterý letoun se může pochlubit tím, že obletí svět, nemyslíte?

Sinus je ultralehké letadlo, resp. u nás SLZ - sportovní létající zařízení, které toho umí opravdu hodně. Můžete se poklidně vznášet nad krajinou, kochat se pohledem na zem z ptačí perspektivy a jestliže necháte svůj Rotax 912 na přídi vašeho vzdušného korábu pohodově brumlat, nebude po vás chtít víc než 4,8l za každých 100km při rychlosti 200 km/hod.

Co však je na tomto ultralehkém letounu přinejmenším zajímavé je to, co se stane po vypnutí motoru. Zní to dramaticky, ale nebojte. Vtip je v tom, že Sinus s motorem Rotax 912 UL2  má klouzavost 1:27, což je obdobné jako u Blaníka.

Kdo vám tedy brání za krásného termického počasí vystoupat pěkně vysoko, vypnout motor, užívat si pocitu volnosti, svistu vzduchu, a nechat se unášet vzdušnými proudy v harmonii s přírodou?



Jestliže ale patříte mezi milovníky rychlosti a adrenalin se vám do krve začne přimíchávat až od 150 km/hod a výše, ani vás Pipistrel Sinus nezklame, ba naopak. Pipistrel Sinus se dokáže řítit vzdušným oceánem úctyhodnou rychlostí 200 km/hod!

Dne 25.8.2004 odstartoval pilot Matevž Lenarčič na let kolem světa letounem Pipistrel Sinus. Po 79 dnech a 41 100 ulétlých kilometrech se zapsal do historie ultralehkého létání, jako první letoun svého druhu, který něco podobného dokázal.





Chcete si letouny Pipistrel prohlédnout, případně vyzkoušet?

Poprvé v České republice se bude konat speciální předváděcí akce s letouny Pipistrel, pokud se chcete zúčastnit a přesvědčit se o kvalitách strojů na vlastní oči, neváhejte vyplnit náš formulář na stránkách www.pipistrel.cz a dozvíte se více. 





Je jako Virus, dostane se Vám do morku kostí…


Pipistrel Virus
Nástupcem letounu Sinus je ultralehký letoun Pipistrel Virus 912 a nový Virus SW. Od svého bratra se liší především rozpětím a zakončením křídel, díky němuž sice ztrácí takové schopnosti klouzat, jako Sinus, ale zato dosahuje vyšších rychlostí a ekonomičtějšího provozu. A je obratnější.

Bez povšimnutí nemůže zůstat ani fakt, že NASA udělila letounu Pipistrel Virus 912 titul:

 „Nejlepší ultralehký letoun na světě“!!!




Pipistrel Taurus
Jestliže toužíte po plnohodnotném kluzáku, určitě Vás zaujme Pipistrel Taurus. Jedná se o dvoumístný moderní ultralehký větroň, který je navíc vybaven vyklápěcí pomocnou pohonou jednotkou Rotax 503. Jistě se každému z Vás vybaví u nás hojně používaný L-13SW Vivat, právě Taurus by se mohl stát jeho nástupcem.
Díky úctyhodným letovým vlastnostem se kluzák Taurus řadí na špičku své kategorie.



Zase se zadřel motor navijáku, kamarád co létá s vlečnou včera slavil do rána a dnes den jako stvořený pro termické létání? Dříve Vám tak mohly zůstat oči pro pláč, ale jestliže právě sedíte v kluzáku Taurus, můžete zůstat v klidu. Po stisknutí tlačítka se z trupu vyklopí pohonná jednotka a Vám se po tváři může v klidu rozlít blažený úsměv.



Bez jakékoliv pomoci Taurus dokáže sám pojíždět po ploše letiště a jakmile se do toho motor Rotax 503 o výkonu 53 koní opře, letoun se vznese a pokračuje ve stoupání 2,9 m/s při 100 km/h.

Po dosažení Vámi požadované výšky po stisknutí tlačítka pohonná jednotka za 14 sekund zmizí v trupu a vy můžete v pohodě plachtit.
Po sklesání stačí pouze stiknout tlačítko…a znovu…a znovu…




Žhavou novinkou je kluzák Taurus Electro.

Jak už samotný název napovídá, jde o kluzák Taurus, ale vybavený elektromotorem, namísto spalovacího motoru. Tento revoluční motor je jednak šetrný k životnímu prostředí a zároveň zajišťuje dostatečný výkon i ve vyšších nadmořských výškách.
Na rozdíl od spalovacího motoru je jen velmi málo hlučný a jeho výkon s výškou ani teplotou prakticky neklesá!



Chcete-li unikátní Taurus Electro spatřit na vlastní oči, navštivte ve dnech  14.-15.06.2008 IAS Maribor Airshow ve Slovinsku.


Apis/Bee
Dále firma Pipistrel přichází na trh s novými jednosedadlovými kluzáky řady Apis/Bee, které patří mezi nejmodernější na světě.





Jelikož je po letounech Pipistrel skutečně velká poptávka, vyplatí se kontaktovat distributora pro Českou republiku AIR V.I.P. Service, s.r.o. co nejdříve.

V případě zájmu nás neváhejte kontaktovat.

Mohlo by vás zajímat