AIR TEAM - avionika a přístroje pro létání
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

Havarovanému Avru RJ-85 v Kolumbiji zřejmě došlo palivo

1. prosince 2016
Autor: Adam Zuska, 4 příspěvků, celkové hodnocení článku: 3,3
Klíčová slova: Rubrika: Krátké zprávy


 AKTUALIZOVÁNO  Při přiblížení na letiště v kolumbijském Medellínu havaroval v pondělí krátce před 22. hodinou (úterý 3:56 SEČ) letoun typu BAe 146 (Avro RJ-85) společnosti LAMIA Bolivia. Nehodu nepřežilo 71 z 77 cestujících. Poslední informace naznačují, že stroji došlo v závěru letu palivo.

Main wreckage (Photo: AP/Luis Benavides)
Foto AP (Luis Benavides)

Server Aviation Herald přinesl informaci o záznamech komunikace s ŘLP, podle kterých posádka havarovaného stroje před přistáním hlásila kompletní výpadek elektrického systému a spotřebování vyčerpatelného paliva. O tom již dříve hovořilo hlášení posádky letounu Airbus A320 společnosti Avianva, které bylo ve danou chvíli na stejné frekvenci.

Jak se navíc ukazuje, problémy s palivem byly zřejmé ústředním motivem celé situace, která nehodě předcházela. Obě výše zmíněná letadla totiž vyčkávala nad VORem Rio Negro, neboť v Medellínu přistával divertující Airbus A320 společnosti VivaColombia na letu z Bogoty na ostrov San Andrés, a to právě kvůli podežření na únik paliva. V důsledku toho dostal tento let přednost při přistání, Airbus společnosti Avianva dostal pořadí 2 a letoun společnosti LAMIA měl pořadí 3. Jeho posádka se údajně během vyčkávání dotazovala na předpokládanou dobu vyčkávání, stav nouze však zřejmě vyhlásila až v momentě, kdy došlo k výpadku elektrického systému.


Přepis komunikace posádky s ATC / Video Youtube.com

Letoun krátce nato zmizel z radaru; jeho trosky bez známek požáru - naznačující rovněž absenci paliva v nádržích - lokalizovali vyšetřovatelé v oblasti vrcholu Cerro Gordo.

Ačkoliv média zpočátku spekulovala o počasí jako možné příčině nehody, METAR z místa a doby události naznačuje dohlednost 10 kilometrů nebo víc, jen slábnoucí mrholení a oblačno.

METAR Rio Negro / Medellín (SKRG)

SKRG 290300Z VRB02KT 9999 -DZ BKN015 SCT080 17/16 A3025







Jak oznámkujete tento článek?

Aktuální skóre: 3,3

Jako ve škole, 1 nejlepší, 5 nejhorší.

+
1
2
3
4
5
-


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů
Celkem 4 příspěvků. Dodržujte prosím tato jednoduchá pravidla.

Low cost?Radim 2. 12. 2016 11:09:00Odpovědět
Jestli pak důvodem nebude věčné šetření na hmotnosti letounu načerpaným palivem, jak tomu často bývá u některých evropských dopravců...
Palivooff 2. 12. 2016 12:42:00Odpovědět
Spíš to vypadá, že letadlo bylo po špunty, ale trasa byla na samé hranici doletu, k tomu silný protivítr a těsně před plánovaným přistáním holding kvůli emergency jiného letadla. A samozřejmě k tomu silný tlak na "splnění úkolu" - cesta se už tak zkomplikovala a teď se ještě protáhne kvůli mezipřistání - tak tuhle společnost už si nikdy nenajmeme, fotbalisti potřebují do postele, aby druhý den dobře kopali do balónu... A vyhlášení palivové tísně je zase průser, bude se to vyšetřovat, to si nemůže "společnost" s jedním letadlem a šéfem na palubě dovolit... Ono to nějak vyjde... Nevyšlo, vyť ta poslední kapka (divert Avianky a následné zpoždění) byla na úrovni pravděpodobnosti zásahu meteoritem při jízdě autem... stalo se...
GenerálHonza 2. 12. 2016 17:25:00Odpovědět
U krbu s bačkorama si přijdu jak generál po bitvě, takže k tomu vyjádřím svůj názor. Škoda, že kucí nezabojovali ke konci, v momentě, kdy 320 točila na localizer tak měli FL220 (tj. 14 000 ft nad dráhou, 10NM od prahu byl VOR kde holdovali). Předtím bylo i relativně dost času si promyslet, co udělat, kdyby to nevyšlo. Vypnout nějaký motory a pomalu klesat, ušetřit palivo pro APU. Jako běžnému diškutérovi se znalostí postupů na C172 mi přijde, že ta situace měla ještě šanci na dobrý konec. Přeci jen podle naprosto přesných dat z F24 je vidět, že to zbytečně rvali dolů aby pak letěli další okruh v hladině. Vzali si čas a výšku, která mohla zásadně pomoci.
Final Reserve FuelA.R. 3. 12. 2016 12:02:00Odpovědět
Pokud se ukáže, že jim opravdu došlo palivo a nebylo to vlivem technické závady (únik, špatná indikace či distribuce paliva atd.), tak byl kapitán pěkný pako. To se ještě krotím... V obchodní letecké přepravě prostě nemůže letadlu dojít palivo. Neznám předpisy platné v jižní americe, ale nebude to o moc jiné než v Evropě tipuji. Takže člověk by měl mít paliva na let na záložní letiště, z pozice přerušeného přiblížení nad cílovým letištěm PLUS 30 minut vyčkávání nad letištěm záložním. Pokud toto paliva nemá kdykoliv během letu na cílové letiště deklaruje se emergency situation (tedy stejná věc jako kdyby měl technickou závadu atd.). Navíc se berou 4% traťového paliva právě kvůli silnějšímu protivětru, popřípadě nižší hladině dané ATC. Takže prostě není možné nedoletět na cílové letiště. Takže buď kapitán je hlupák, nebo je v tom plánování letů, které zfalšovalo OFP (operational flight plan) takovým způsobem, aby to vyšlo (kupříkladu, když ručně zadá vítr po celé trati 150kt do zad, tak samozřejmě pak vše vypadá trochu jinak). Ale i toho by si měl kapitán všimnout. Všude píšu kapitán, protože ta úplně čerstvá kopilotka byla určitě ráda, že se veze a ví kde jsou všechny tlačítka, tak jako každý čerstvě po první typovce.

Přidat vlastní zkušenost

Přečtěte si prosím pravidla pro příspěvky

Jméno: Předmět příspěvku:

Ochrana proti spamu - připočtěte k číslu 7 pětku a výsledek zapište do tohoto políčka:

   Adresa autora: 54.166.236. xxx
Zážitky nemusí být pozitivní, hlavně že jsou silné.
olanzapin halveringstid nyfodtkob.site olanzapin graviditet
naltrexon dosierung naltrexon 1 5 mg naltrexon og campral
saroten overdosis kforgiftning.site saroten 40

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 





Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.