AIR TEAM - avionika a přístroje pro létání
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

Falcon 50 nezvládl v Moskvě nouzové přistání po střetu s pluhem, čtyři mrtví

21. října 2014
Autor: Adam Zuska, 3 příspěvků, celkové hodnocení článku: 4,1
Klíčová slova: | Nehody letounů | Rubrika: Krátké zprávy


Tragická nehoda v noci na dnešek postihla moskevské letiště Vnukovo. Soukromý letoun typu Dassault Falcon 50 se při vzletu ve fázi rotace střetnul se sněžným pluhem. Poškozený letoun havaroval při následném nouzovém přistání. V jeho troskách zahynuli všichni čtyři lidé na palubě - kromě tří francouzských pilotů také šéf ropného koncernu Total Christophe de Margerie.

Letoun francouzského přepravce Unijet registrace F-GLSA se právě odpoutával od dráhy 01, když podvozkem zavadil o sněžný pluh, který pravděpodobně neměl na dráze co dělat. Posádka již ve fázi počátečního stoupání vyhlásila stav nouze. Pilot podle informací Aviation Safety Network (ASN) ohlásil řídicímu požár motoru a poškození draku. Letoun při následném pokusu o přistání dosedl velmi tvrdě a po zborcení podvozku se převrátil na záda a začal hořet.

Dosavadní vyšetřování zatím podle ASN odhalilo pouze skutečnost, že byl řidič pluhu údajně opilý. Přesto není zřemé, zdali narušil prostor dráhy v užívání z vlastního či cizího zavinění. V místě a čase nehody panovala dohlednost asi 350 metrů a je tedy pravděpodobné, že pokud si piloti vůbec pluhu všimli, nebylo již v jejich silách stroj bezpečně zastavit před kolizí.







Jak oznámkujete tento článek?

Aktuální skóre: 4,1

Jako ve škole, 1 nejlepší, 5 nejhorší.

+
1
2
3
4
5
-


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů
Celkem 3 příspěvků. Dodržujte prosím tato jednoduchá pravidla.

VnukovoAdam 21. 10. 2014 16:27:00Odpovědět
Je to tragedie, ale upřímně mne vůbec nepřekvapuje, že se to stalo. Vnukovo je rozhodně nejhůř fungující moskevské letiště trojlístku Vnukovo, Domoděvovo, Sheremeteyovo. Vnukovo, už pár měsíců používá obě dráhy, avšak úplně iracionálně, neexistuje něco jako preferovaný systém drah, alespoň piloti takovou informaci nemají. Osobním tipem je, že ten řidič pluhu si myslel, že je na neaktivní dráze. Žiji v přesvědčení, že vozidla co se dostávají na rwy jsou běžně vybaveny odpovídači, pravě kvůli takovým to případům a to nejen follow me car.... předem díky jeslti mi to někdo potvrdí či vyvrátí.. Jinak mají v mapách dvě frekvence Ground ale používají opět nelogicky jen jednu, takže řídící je přetížený do toho nekázeň v radiokorespondenci a ruština, určitě přehlednosti situace nepřispívá.
VKOrobo 21. 10. 2014 18:46:00Odpovědět
svata pravda precedo. Na Vnukovo litam pomalu vic nez kdekoliv jinde a je pravda ze to zmatek nad zmatek. A to nevim a neni mym ukolem to posuzovat ze se jim tam nanominovalo Transaero z Domodedova a Domodedovo zeje prazdnotou. Puvodni plany byli udelat VIP letiste z letiste Ostafjevo, ktere je mezi DME a VKO, ale to se bohatym rusum nelibi, ti se chodi predvadet na Vnukovo. To je ale jenom mlaceni prazdne slamy, pravdu se mozna ani nedovime. Kazdopadne bych z toho nevinil ridici a ruskou radiokorespodenci. Franticka anglictina je taky vec, mozna kdyz se potkali zrovna dva lingviste bylo vymalovano. ve Francii taky nezaslechnete francouze po anglicky a to ani v hornim vzdusnem prostoru, tak si nemaji s rusama co vycitat. Se mnou se v rusku rusky nikdo nebavi narozdil od francouzu kde jsem uz nejednou dostal v jejich hatlanine povoleni k pristani.
Falconrobo 21. 10. 2014 18:49:00Odpovědět
Stejne museli byt dobri ze to jeste nejako zvedli a pokusili se za RVR 350 (kdovi kolik ve skutecnosti bylo) s takhle poskozenym letadlem sednout. Cest jejich pamatce a umeni.

Přidat vlastní zkušenost

Přečtěte si prosím pravidla pro příspěvky

Jméno: Předmět příspěvku:

Ochrana proti spamu - připočtěte k číslu 14 pětku a výsledek zapište do tohoto políčka:

   Adresa autora: 54.92.194.7 xxx
Byl takový vítr, že i ptáci chodili pěšky, v kapsách měli cihly a zobákem se drželi trávy.

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 



Související články

Nehody letounů



Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.