AIR TEAM - avionika a přístroje pro létání
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

Leteckých nehod bylo loni více než předtím, obětí ale ubylo

27. ledna 2014
Autor: Adam Zuska, celkové hodnocení článku: 3,4
Klíčová slova: | Nehody letounů | Nehody dopravních letadel | Nehody parašutistů | Rubrika: Krátké zprávy


Zatímco rok 2012 jsme mohli oslavovat jako ročník s vůbec nejnižším počtem leteckých nehod v České republice za poslední dekádu, loňský rok přinesl druhý nejlepší výsledek v počtu obětí za stejné období, a to přestože počet nehod opět o něco vzrostl. Zahynulo celkem devět lidí. Vyplývá to z informací Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod (ÚZPLN), které zveřejnil v minulém týdnu.

Oproti předloňským padesáti nehodám se přihodilo v roce 2013 o 16 nehod více. Z oněch devíti obětí připadají hned čtyři do kategorie parašutistických nehod, po jedné oběti si připsaly nehody letounů, ultralehkých letounů, ultralehkých vrtulníků, padákových křídel a závěsných kluzáků. Jednociferný počet obětí jsme zaznamenali naposledy v roce 2010 - taktéž devět obětí - a předtím v roce 2004, kdy zemřelo sedm lidí.

"Za nejčastější příčinu lze, stejně jako v předcházejícím roce, považovat kategorie označované v rámci společné taxonomie ICAO jako ztráta řízení za letu v důsledku řetězce pilotních chyb a nedodržování příslušných předpisů," stojí v prezentaci vyvěšené na webových stránkách ÚZPLN, která počty nehod a obětí shrnuje. Příkladem takové události je například nehoda ultralehkého Corsairu z loňského srpna, při níž pilot porušil řadu předpisů, nerespektoval omezení letounu a následkem tvrdého nárazu do země nepřežil. Nehodě se budeme podrobněji věnovat v následujícím díle seriálu Rozbory ÚZPLN.

Loňský rok si připsal také řadu incidentů, mezi nimiž tradičně dominovaly případy narušení řízených, omezených, zakázaných či právě aktivovaných prostorů. Zajímavostí je, že v důsledky chyby řídicího letového provozu se tento incident nevyhnul ani dopravnímu Airbusu A320, který koncem loňského října lehce narušil prostor střelnice LK R3A Libavá - naštěstí bez jakýchkoliv vážnějších následků.

Prezentaci z poslední Porady k bezpečnosti najdete ZDE!







Jak oznámkujete tento článek?

Aktuální skóre: 3,4

Jako ve škole, 1 nejlepší, 5 nejhorší.

+
1
2
3
4
5
-


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů
Celkem 0 příspěvků. Dodržujte prosím tato jednoduchá pravidla.


Přidat vlastní zkušenost

Přečtěte si prosím pravidla pro příspěvky

Jméno: Předmět příspěvku:

Ochrana proti spamu - připočtěte k číslu 10 pětku a výsledek zapište do tohoto políčka:

   Adresa autora: 54.227.126. xxx
Je lépe být na zemi a závidět těm, co jsou ve vzduchu, než být ve vzduchu a závidět těm, co jsou na zemi.
olanzapin halveringstid nyfodtkob.site olanzapin graviditet
saroten overdosis kforgiftning.site saroten 40

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 





Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.