Nehodu Cessny Citation v Německu nepřežili čtyři lidé

13.01.2014 2 příspěvky

Nehodu Cessny Citation v Německu nepřežili čtyři lidé
Nehodu Cessny Citation v Německu nepřežili čtyři lidé (Zdroj: Aeroweb.cz)

Cessna 501 Citation havarovala včera kolem poledne při přiblížení na německé letiště Trier-Föhren (EDRT). Nehodu nepřežil nikdo ze čtyř lidí na palubě - dvou pilotů a dvou cestujících. Na nehodě se mohla podepsat i nízká dohlednost, která v tu dobu v okolí panovala.

Letoun registrace N452TS mířil do spolkové země Porýní-Falc z Shorehamu ve Velké Británii. Podle radarových záznamů měl být letoun na přiblížení na dráhu 22, když zpřetrhal dráty vysokého napětí a narazil do země asi čtyři kilometry severovýchodně od cílového letiště. Trosky podle svědků okamžitě zachvátil požár.

Ačkoliv letiště v Trieru nedisponuje meteorologickou stanicí, METAR z blízké stanice na americké základně Spangdahlem (ETAD) udával namrzající mlhu a svislou dohlednost 100 stop. Podíl počasí na výsledné tragédii tak nelze vyloučit, dosavadní vyšetřování však žádný předběžný závěr nepřineslo.

METAR letiště Spangdahlem AFB (ETAD) platný v době nehody:
ETAD 121058Z AUTO 08003KT M0400 R23/0150 FZFG VV001 M01/M01 A3024 RMK AO2 SLP251 T10081012

Mohlo by vás zajímat

Témata

Nehody letounů


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

M před visibility

14.01.2014 v 16:56 antaresin

Prosím Vás, co znamená to M před udajem dohlednosti? Díky

Odpovědět

RE: M před visibility

14.01.2014 v 17:52 Adam Zuska

Velmi dobrá otázka, jejíž odpověď jenom hádám. V českých předpisech, ale ani například v manuálech ICAO není takto specifikovaná dohlednost přípustná. Písmeno M před číselnou hodnotou ovšem lze najít při specifikaci dráhové dohlednosti (RVR), kde znamená "nižší než minimální hodnota, kterou lze používaným systémem určit". Hádal bych tedy, že to bude mít stejný význam i v případě té "klasické" dohlednosti.Více viz Doplněk 3 předpisu L3: http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/dokumenty/L/L-3/data/effective/Dopl3.pdf

Odpovědět

Přidat komentář