Vysoké podrovnání a následné vyjetí z dráhy

28.01.2005

Vysoké podrovnání a následné vyjetí z dráhy
Vysoké podrovnání a následné vyjetí z dráhy (Zdroj: Aeroweb.cz)
Při přistávání na dráhu 29 pilot vyrovnal letoun ve výšce 2 až 3 metry nad zemí. Přetažený letoun zachytil v pádu o zem ostruhou, dopadl na kola hlavního podvozku a při dojezdu začal uhýbat k pravému okraji dráhy. Při výjezdu mimo přistávací dráhu zachytil levým podvozkem o těleso dráhového osvětlení, poklesl na levé křídlo a po otočení o 180° doleva zůstal s poškozením stát mimo dráhu.

Rozbor

Pilot měl pro let odpovídající kvalifikacia platné potvrzení o zdravotní způsobilosti. Počasí pro let vyhovovalo. -Letiště nemělo na vznik události vliv. Na letounu nebyly před letem ani v průběhu letu zjištěny žádné závady. Pilot vyrovnal letoun ve výšce 2 – 3 m nad zemí. Z této výšky letoun při ztrátě rychlosti prosedl, narazil ostruhovým kolem a následně podvozkem do země a v dojezdu vybočil z přistávací dráhy doprava mimo RWY. V důsledku střetu s překážkou se letoun otočil o 180°proti směru přistání a byl poškozen.
 

Závěry

Pilot vyrovnal letoun ve fázi přistání ve výšce 2 – 3 m nad zemí, po dosednutí nedodržel směr dojezdu a s letounem narazil do překážky.

Příčina letecké nehody:

Hlavní příčinou nehody bylo nezvládnutí techniky pilotáže ve fázi přistání.

Datum : 6.září 2003 UTC 1723 
Místo : LKHO  
Typ letounu : Z526AFS - V

Mohlo by vás zajímat

Témata

Nehody letounů


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář