Poprvé vzlétl mladší bratr Dynamica, nese jméno Advantic WT10

12.04.2013 6 příspěvků

Poprvé vzlétl mladší bratr Dynamica, nese jméno Advantic WT10
Poprvé vzlétl mladší bratr Dynamica, nese jméno Advantic WT10 (Zdroj: Aeroweb.cz)

Včera krátce po poledni se ke svému prvnímu testovacímu letu vydal prototyp nového čtyřmístného letadla od slovenského Aerospoolu - WT10 Advantic. Stroj registrace OM-DYX osazený motorem Rotax 914 a stavitelnou vrtulí MT Propeller ve vzduchu strávil přes dvě hodiny.


Nový Advantic WT10 při testovacím letu / Foto OK Light Aircraft

Nový letoun, který koncepčně vychází z již 12 let vyráběného ultralehkého stroje WT9 Dynamic, podle slov testovacího pilota Jána Chudého za svým starším dvojmístným bratrem nijak nezaostává. Slovenští vývojáři na novém stroji pracovali dva roky.

I nový Advantic bude jedním z hlavních taháků blížící se výstavy Aero 2013 ve Friedrichshafenu. Ta se uskuteční od 24. do 27. dubna. Český zástupce Aerospoolu, příbramská společnost OK Light, zde bude kromě novinky WT10 prezentovat také Dynamica ve verzi LSA a v konfiguraci vlečné.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

nádhera

13.04.2013 v 20:43 pavel

můj cíl! Nádhera! Už šetřím korunky. Kolik to asi bude? 6 mega? To by šlo:-)

Odpovědět

Trefa

13.04.2013 v 21:48 Honza

Myslím, že se Aerospoolu podařilo trefit do díry na trhu. Před 2 roky jsem si koupil Dynamika a nedám na něj dopustit, ještě by mi ho mohli v Příbrami vzít jako proti hodnotou, až vyrazím s objednávkou pro Adventira. Pokud to bude Dynamic v plné výbavě x 2, tak jsme na 6 mega.

Odpovědět

skvele

14.04.2013 v 2:15 Tomas

Celkem dlouho ze pozastavuju nad dvou sedadlovkama, proc je jich tolik na trhu a poradna ctyr sedadlovka zadna. Kdyz nepocitam Alpi aviation a jejich Pioneer 400 a francouze, tak neni nic co by letalo s levne ve 4. Aerospool bude mit zlaty dul, s tim jak to vystihl. Necekam, ze by mu Tecnam 2010 nebo flight design mohl konkurovat. Honzo, jestli bys hledal spoluvlastnika na 4-seater, nevahej se ozvat!:]

Odpovědět

čtyři místa?

14.04.2013 v 8:01 Pavel Kříž

Já nevím, ale bude ten Rotax stačit? Ostatní čtyřmístná letadla mají koní daleko víc a jsou spíš maximálně pro tři......

Odpovědět

Adventir

14.04.2013 v 21:12 Honza

Tomáši uvidíme, teď se na Adventira jedu podívat do Fridrichshafenu. Rotax 914 (cca 115 - 120 hp) a čtyřsedadlovka? Záleží na letových vlastnostech a pokud budou obdobné jako u Dynamica, tak jsem v klidu. Mám v něm Rotax 912 ULS a je to silně přemotorizované letadlo. Z asfaltu take-off klidně na 60 % výkonu, horizont trvale 180-190 na max. 40 %. Jinak Tomáši já jsem na LKZB.

Odpovědět

RE: čtyři místa?

15.04.2013 v 19:27 Jiri

Naprosty souhlas, mam WT9 uz par let a kdyz ho pekne nalozim plus dva vahove "normalni" chlapi i s silnejsim rotaxem a za tepla - je to tak akorat. Takze ten rotax proste stacit nebude. V teto konfiguraci tak max 3 a lehka batozina. Aerospol bude muset najit silnejsi motor.

Odpovědět

Přidat komentář