AIR TEAM - avionika a přístroje pro létání
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

Krize v letectví - výsledek ankety

14. dubna 2010
Autor: Martin Kuba, celkové hodnocení článku: 1,2
Klíčová slova: | Létání a finance | Rubrika: Aktuality

Dopadla hospodářská krize i na vaše létání nebo je vše jen nafouknutá bublina? Vyjádřete svůj názor v nové anketě Aerowebu.

Všude kolem slyšíme o krizi, která zasáhla snad všechny sektory hospodářství. Realitním trhem počínaje a leteckou dopravou konče. To, že ceny realit byly před dvěma lety velkou nafouknutou bublinou, tušil jen málokdo a většina velkých hráčů sázela na jejich další závratný růst. Nekonal se.

Jaká je situace v našem malém letectví?

Dopady krize lze samozřejmě vysledovat i v našem sektoru. Oproti období před krizí máme o cca 15% levnější AVGAS. Cena však už 11. měsíc zase zpátky roste. Nejnižší byla na začátku tohoto roku, kdy byl letecký benzín o 24% levnější než před krizí.

Dalším projevem krize, může být snaha podstatné části majitelů letadel, vyměnit své miláčky za potřebnou finanční hotovost a tím na trhu významně klesly ceny letadel. Nelze zde zevšeobecňovat, ale prodejní ceny některých typů letadel klesly až o desítky procent. A je jen spekulace, zda ceny budou ještě klesat nebo zda jsou nyní na svém minimu. Aktuálním zájemcům o koupi letadla toto rozhodování vůbec nezávidím.

Kde se krize projevila jen velmi vlažně, je snížení cen za pronájem letadel a z toho vyplývajících cen za výcvik.  Provozovatelům totiž i v dnešní době zůstaly stejné amortizace nákupní ceny (pro příklad splátky leasingu), ceny za servis se také nezměnily, stejně jako platy. Jediným prostorem pro zlevňování je snížená cena paliva (ale to je v celkové ceně zanedbatelné) nebo snížení vlastní marže. A pronajímat letadlo se ztrátou, to je většina provozovatelů raději nechá v hangáru. Provozovatelům ultralehkých letadel se navíc významně zvýšila cena za havarijní pojištění, což je v konečné ceně bohužel nezanedbatelná položka.

Dopady krize jsou však velmi individuální. Proto jsme se rozhodli udělat malou anketu mezi vámi piloty, abychom si společně udělali obrázek, nakolik nás krize zasáhla.

Jak dopadla anketa čtenářů Aerowebu?
 





Martin Kuba

Martin je vášnivý pilot a zkušený instruktor létání. Kvalifikace FI(A), IR(A), ATPL frozen, ale také instruktor ULL(A). Kromě toho stále miluje létat paragliding PG(B) / MPG. Celkový nálet přes 2 000 hodin. Jeho největší radostí je létání po Evropě. Má rád moderní letadla a všechno v letadle hezky v pořádku, Pracuje jako vedoucí letecké školy AeroPrague. Potkat jej můžete na letišti Praha Letňany.

| Kontakt | Články autora |



Jak oznámkujete tento článek?

Aktuální skóre: 1,2

Jako ve škole, 1 nejlepší, 5 nejhorší.

+
1
2
3
4
5
-


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů
Celkem 0 příspěvků. Dodržujte prosím tato jednoduchá pravidla.


Přidat vlastní zkušenost

Přečtěte si prosím pravidla pro příspěvky

Jméno: Předmět příspěvku:

Ochrana proti spamu - připočtěte k číslu 25 pětku a výsledek zapište do tohoto políčka:

   Adresa autora: 54.226.113. xxx
Není nic neodvratnějšího, než chyba když přijde její chvíle…
fluconazol hexal fluconazol fresenius kabi fluconazol 50 mg dosis

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 



Související články

Létání a finance



Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.