AIR TEAM - avionika a přístroje pro létání
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

Sedmý ročník kurzu J. Slováčka „VFR into IMC“ startuje za měsíc

5. září 2017
Autor: Redakce, 27 příspěvků, celkové hodnocení článku: 3
Klíčová slova: | Bezpečnost | Předletová příprava | Rubrika: Letadla

Praktický bezpečnostní kurz, jehož cílem je naučit piloty, co dělat při náhlém vlétnutí do podmínek IMC, zahájí v říjnu již sedmou sezónu. Zkuste si na plně certifikovaných simulátorech, jak snadné je se do problému dostat a jak těžké může být dostat se zase ven...

Nečekané a náhlé vlétnutí do podmínek pro let podle přístrojů (IMC) je bohužel stále příčinou desítek nehod ve všeobecném letectví po celém světě. Jakmile ztratíte vizuální kontakt se zemí, váš život bude záviset jenom na tom, zdali uvěříte svým jindy neomylným smyslům, anebo poslechnete občas chybující přístroje. Bez příslušného výcviku toho však dosáhnete jen velmi obtížně. A těch, kteří tvrdili, že jim "se to stát nemůže", už bylo plno...

Po šesti sériích se tak znovu v již osvědčené podobě vrací praktický bezpečnostní kurz, určený zejména pilotům UL, LAPL a PPL bez přístrojové doložky. Během něj vám zkušený pilot ukáže, jak si poradit v nepříjemné situaci, kdy se za letu dostanete do oblasti s velmi špatnou dohledností a váš život bude záviset pouze na přístrojovém vybavení vašeho letadla a především vaší schopnosti zachovat klid.

Kurzem vás provede kapitán Jarda Slováček, bývalý pilot Airbusu A310 s tisícovkami hodin na několika dalších typech. Pod jeho dohledem si můžete zkusit „v klidu a pohodlí“, jak snadné je v podmínkách IMC bez jakékoliv vizuální reference ztratit hlavu, přehled o situaci a v krajním případě i vlastní život…

 

Nejbližší termíny kurzu:

Hradec Králové (LKHK):

7. října 2017
4. listopadu 2017
2. prosince 2017

 

Kunovice (LKKU):

21. října 2017
18. listopadu 2017
9. prosince 2017
 

Přihlásit se!

Teorie i praxe za jeden den

Kurz se skládá ze dvou částí – teoretické (dopolední) a praktické (odpolední).

Teoretická část:

  • Prevence – plánování letu, vyhodnocení meteorologické situace, seznámení se s mapami – zkrátka to, co každý zná a perfektně umí, dokud nejde do tuhého…
  • Postupy – základní úkony, co dělat, když ztratíte vizuální kontakt se zemí
  • Spolupráce – pokud budete v letounu aspoň dva, vaše šance na přežití může být až dvojnásobná, pokud si budete umět navzájem pomoci
  • Komunikace – svým způsobem nebudete nikdy sami, i hlas ze sluchátek vám může pomoct, když budete schopni efektivně popsat svou situaci a nebudete se bát říct, že vám jde o život
  • a mimo to uvidíte naprosto reálnou situaci, jak snadno se krásné a jasné počasí promění v peklo, ze kterého už není úniku…

Praktická část:

  • Dvouhodinový let na plně certifikovaném simulátoru – nasimulujeme vám přístrojové vybavení vašeho letadla včetně velmi užitečných funkcí běžných GPS, o kterých možná nemáte nejmenší tušení (přineste si s sebou vlastní GPS, pokud můžete, aby nezůstalo jen u teorie a instruktor vám je mohl ukázat na vámi používaném přístroji), a pošleme vás vstříc mlze a nulové dohlednosti nedaleko kopcovitého terénu, který není problém v České republice potkat... Jednu hodinu budete řídit, druhou hodinu budete dělat kopilota.

Teoretická i praktická část se koná ve stejný den. Proto se mohou každého termínu zúčastnit maximálně dvě dvojice pilotů. Komornější atmosféra však jen podpoří individuální pojetí teoretické části a osobní přístup.

Kurz probíhá na simulátoru v Hradci Králové a na simulátoru v Kunovicích! V případě hradeckého trenažeru se jedná o plně certifikovaný letový simulátor FNPT II MCC, který je v provozu letecké školy DSA, je osazen "budíkovou" avionikou a perfektní vizualizací (tu si bohužel při tomto kurzu příliš neužijete, protože mlha je prostě mlha...). Kunovický trenažer v provozu společnosti Aeromec je certifikovaným simulátorem FNPT II Piperu Meridian, osazený moderní glass-kokpitovou avionikou Garmin 1000 a též skvělou vizualizací.


Simulátor v Hradci Králové / Foto DSA


Simulátor v Kunovicích / Foto Aeromec

Kdy se kurz koná?

Kurz aktuálně probíhá v níže vypsaných termínech, a to vždy od 8 do cca 18 hodin.

Hradec Králové (LKHK):

7. října 2017
4. listopadu 2017
2. prosince 2017

Kunovice (LKKU):

21. října 2017
18. listopadu 2017
9. prosince 2017

Kde kurz probíhá?

Hradec Králové: V prostorách letecké školy DSA na letišti Hradec Králové (LKHK) - vjezd z ulice Jana Černého.

Kunovice: V prostorách společnosti Aeromec na letišti Kunovice (LKKU) - vjezd z ulice Letecká.

Kolik kurz stojí?

Za kurz zaplatíte celkem 5 500 Kč včetně DPH. Cena zahrnuje teoretickou část, hodinový pronájem simulátoru společně s instruktorem, materiály a dobné občerstvení. V simulátoru strávíte další hodinu coby pozorovatel/kopilot, tu však již hradí zase váš kolega.

 AKCE!  Sleva 10 % na říjnové zahajovací termíny kurzu. Přihlaste se na termín 7. října v Hradci nebo 21. října v Kunovicích a místo 5 500 Kč zaplatíte 4 950 Kč.

Kde a jak se mohu přihlásit?

Jarda Slováček







Jak oznámkujete tento článek?

Aktuální skóre: 3

Jako ve škole, 1 nejlepší, 5 nejhorší.

+
1
2
3
4
5
-


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů
Celkem 27 příspěvků. Dodržujte prosím tato jednoduchá pravidla.

učastnili jsme seDan 14. 11. 2012 14:30:00Odpovědět
Co dodat. Otevřené obzory, zkušenost k nezaplacení, skvělý lektor, pokora. Zjistíte že bez tréningu a výcviku jste při vletu do IMC úplně naprosto totálně v hajz...doporučuju.
Absolvoval jsem...Honza 13. 12. 2012 13:28:00Odpovědět
... a nemohu nic jiného než OPRAVDU doporučit všem, kdo chtějí létat pro radost a neskončit mrtvý za kniplem. Simulace krizových situací za nenadálých podmínek IMC je opravdu poučná. S dalším kolegou pilotem jsme během praktické části školení v simulátoru asi dvakrát umřeli, ale stačilo zmáčknout "RESET" a létali jsme dál. Mysleme na to, že v reálu žádnou funkci RESET ani v letadle ani v těle nemáme...
RE: učastnili jsme seHonza 13. 12. 2012 13:29:00Odpovědět
Dane, už jste dal simulátor? Jinak naprostý souhlas.
Kurz mam za sebou...Honza Hruby 17. 12. 2012 20:42:00Odpovědět
Kurz mam za sebou a mohu jedine doporučit! Souhlasím s predemnou pisicimi kolegy, je to kurz se zkušenostmi k k nezaplacení. A co me se nejvíce líbilo? Vysvětlení jakým způsobem za VFR bezpečně trénovat a jaké funkce na navigaci v krizi použít. Za me rozhodně doporučuji!!
Naprosto skvělé!Steve 10. 2. 2013 18:45:00Odpovědět
Byl jsem s kolegou - první odpoledne trocha (cca 4h) zajímavé a poučné teorie a následující den létání na full flight simulátoru, kde jsme si v praxi vyzkoušeli, jak na člověka působí stres a ovlivňuje vnímání a učili jsme se přiblížení v podmínkách IMC, kdy umělý horizont, výškoměr, rychloměr a gyrokompas jsou naprosto klíčové přístroje. Po dvou hodinách jsme odcházeli naprosto vyčerpaní, ale absolutně nadšení a obohaceni o praktické zkušenosti od člověka, který moc dobře ví, co čem mluví. A rozhodně budu dělat vše proto, abych se do IMC v reálu nedostal a nelétal ničím, co není vybaveno alespoň výše uvedenou kombinací přístrojů!
taky doporucujiTomas Ostrava 15. 3. 2013 9:56:00Odpovědět
Taky jsem se zucastnil a muzu jen doporucit. A je jeste jeden dulezity bod, ktery bych videl a to ze se od te udalosti OK-WWW hodne zmenilo ve vztahu mezi RLP a piloty. Ze obe strany se prestaly divat na vec z te sve pozice. To z obou stran. Napriklad upresneni frazeologie a postupu. A tato akce prave muze vysledky techto dohod prenest mezi piloty
SuperLuboš 17. 5. 2013 22:31:00Odpovědět
... navštívil jsem, bylo to opravdu moc poučné a pan Slováček je PAN pilot. Vřele doporučuji, uvědomíte si spoustu věcí, které vás při rekreačním létání mohou potkat a ani nevíte jak rychle mohou nastat..-(
PerfektníFranta 25. 10. 2013 10:44:00Odpovědět
Již jsem viděl hodně přednášek na různá témata, většinou z jiné oblasti než je letectví. Co předvedl ale pan Slováček je brilantní. Zcela perfektně připravená teorie, nechyběly praktické postupy a doporučení. Praxe na simulátoru provedená ihned po teorii ještě nabyté poznatky upevní. Z příběhů zkušených lidí, kteří nikdy do IMC neletěli schválně, stojí vlasy hrůzou na hlavě, co se vše může stát i IFR pilotovi. Pokud se mi to někdy stane, vím nyní, co dělat. Skvělé je, že i dispečeři jsou informování o možnosti VFR to IMC (spolupracovali na tomto kurzu) a ví přesně co dělat a co potřebujete. Nehledě na to, že každý řídící, údajně, má nalétáno v těchto podmínkách 6 hodin (na simulátoru) a dokáže se tak vcítit do pilota. Kurz jednoznačně doporučuji, stojí to za to.
děkuji za předané zkušenostiPavel 16. 1. 2014 20:02:00Odpovědět
Dne 15.1.2014 jsem absolvoval školení Jardy Slováčka v počtu čtyř pilotů. Super možnost dotazů, vynikající. Možnost tentýž den vstřebané informace aplikovat na trenažéru je výborné. Jako pilot UL musím jenom doporučit Všem ,kteří se nechtějí spolehnout jen na zkušenosti získané v leteckých školách a odposlouchané od zkušených pilotů. Trenažér skutečně v naprogramovaných kritických letových situacích ukáže každému pilotovy záludnost létání v nepříznivém počasí ,ale i rady skutečného odborníka jak z těchto situací se dostat je opravdu skvělá.
Vytecny a nesmirne uzitecny kurz, poklona panu SlovackoviDanus 23. 2. 2014 21:40:00Odpovědět
Pan KAPITAN Slovacek nam podal vycerpavajici informace a rady, kurz byl zajimavy od zacatku do konce. Kdyz vypravel vlastni pribehy letce, vlastni chyby, jejich priciny a navod, jak se jim vyhnout, skoro jsme ani nedychali. A ty dve hodiny, co jsme stravili v kokpitu an 28 jsme si vazne uzili! A zazili i takove prekvapeni, jako byl odlet ze San Marteen a vletnuti do IMC. Pak nam trochu naridil zakryt oci, rozhazel nam rizeni a kdyz jsme oci otevreli, ritili jsme se ve spirale k zemi a to jeste za hodne low visibility. Potom prisel prikaz "a ted to vyber!" Velmi nazorne a uzitecne!!! DOPORUCUJI VSEM!
Skvělý kurzDavid 13. 12. 2014 12:28:00Odpovědět
O důležitosti a užitečnosti tohohle kurzu myslím není potřeba diskutovat. Řekl bych, źe je vhodný jak pro ultralightisty, tak pplkaře, ať už chtějí létat jen pro zábavu nebo pokračovat dále. Skvělá příprava na IFR mimo jiné. I když se říká, že zkušenosti jsou vyřknutelné, nicméně nepřenositelné, Pan Kapitán (s hodně velkym P a K) vám dá pár rad, které vám v těchto špatných situacích o pár desítek procent zvednou šanci přežít:))
ULL nováčekMartin 2. 2. 2015 10:25:00Odpovědět
Ahoj, vypadá to zajímavě. Chci se zeptat,má pro mne smysl když jsem ULL nováček a mám nalétáno cca 50hodin včetně výcviku? Nebo raději počkat až budu mít více zkušeností? díky
RE: ULL nováčekMichal Řeháček 2. 2. 2015 12:33:00Odpovědět
Martine, smysl kurz má i pro Vás, není důvod čekat na později.
RE: ULL nováčekMartin 2. 2. 2015 14:03:00Odpovědět
Martine, přesně jak píše Michal, netřeba čekat. Já osobně tento kurz absolvoval také téměř po výcviku a velmi rád na něj vzpomínám. Každá na vlastní kůži prožitá zkušenost je užitečná. Letět v IMC bez umělého horizontu jen podle kompasu, rychloměru, výškoměru a varia je neskutečně náročné a v reálu to nechci zažít. Na simulátoru jsem propotil triko jak nic ... Hurá do toho :-)
Je to za námi...Petr 22. 10. 2015 10:37:00Odpovědět
a díky tomu víme , kolik je toho ještě před námi :-). Jak psáno výše , přednášek a kurzů je a bylo hodně , ale kurz PANA KAPITÁNA Slováčka , je zatím absolutní top . To jak nám dokázal v tak krátké době předat takové množství informací a zkušeností a uvést nás do reálu o tom co obnáší let v IMC / a co všechno tedy bude nutno nadrilovat ,nastudovat,vstřebat a dále cvičit :-) / je excelentní.Velmi zajímavé pro nás VFR UL piloty byly rady a doporučení, jak využívat informace z oblasti IFR létání pro bezpečnější VFR lety . A samotný let v IMC ? Myslím že kdo to s létáním myslí vážně by jej měl absolvovat povinně , minimálně to pak usnadní rozhodování , jestli " do toho" ještě poletím ,nebo se na to budu v klidu dívat přes okno od dobrého kafe. Pane kapitáne Slováčku , velký dík a obdiv a ostatním : zkuste to , nebudete litovat !
Kurs IMC Vojtěch Smycka 5. 12. 2015 13:14:00Odpovědět
Ahoj všem a velké dík za super předání životních leteckých zkušenosti od pana pilota Jaroslava Slovácka. ( moc si vážím lidi jako je Jaroslav a jiných zkušených instruktorů, kteří umi předat s velice osobním přístupem vše, co se za svou kariéru pracně naučili. Dík moc) ! Kurs jsem absolvoval s mým kamarádem. Podle mě kdo léta a nemá IFR, ať určitě frčí do Prahy, je to super zkusenost. Těch par tisíc za život určitě zaplatte. pilot UL a PPL Sirvojta Olomouc ;-)
RE: děkuji za předané zkušenostiMartin 6. 1. 2016 8:57:00Odpovědět
Je to dobré i pro piloty UL? létám jenom na UL a s tou mašinou na obrázku nemám žádné zkušenosti s ovládáním. dík
ULL (Martin)Michal Řeháček 8. 1. 2016 14:05:00Odpovědět
Ano, je to dobré (skvělé!) i pro ULL. V kurzu nejde o ovládání konkrétní mašiny, ale o obecné postupy, co dělat. Počítá se s tím, že člověk konkrétní letadlo nezná. S ovládáním letadla instruktor pomůže.
Kdo nezažil...neuvěří David H. 17. 4. 2016 20:54:00Odpovědět
Byl jsem v Kunovicích na novém simulátoru. Naprosto úžasná zkušenost. Myslím, že by to mělo být součástí výcviku ULL. Spousta praktických informací a hlavně možnost si to zkusit. I v "pohodě" simulátoru stačí těch pár minut letu úplně bez dohledu země k naprosté vyčerpanosti. A že jsme to zažili spoustukrát. Kdo chce nebýt zaskočen...doporučuji ;) Děkuji panu Slováčkovi za trpělivost a lidem kolem simulátoru za skvělý servis.
výborná zkušenostLuděk Prda 23. 10. 2016 7:48:00Odpovědět
Kdo se s IMC potkal jistě potvdí, že to chce přípravu. Tento kurz je rozhodně výborný, dá Vám jak teoretické tak praktické zkušenosti. V podání lektora Jaroslava Slováčka je kurz skutečně vynikající. Mohu jen doporučit. Absolvoval jsem na simulátoru v Kunovicích, všechno bylo perfektní.
Parádní záležitostAlbi 21. 11. 2016 8:51:00Odpovědět
Nabyté znalosti teoretické poslouží zejména jako prevence v rozhodování. Nacvičené postupy z praktické části se určitě hodí znát a procvičovat. Souhlasím s názorem, že by si tím měl projít každý. Simulátor v Kunovicích byl super stejně jako atmosféra celého kurzu.
ULLJan 12. 12. 2016 12:11:00Odpovědět
Dobrý den, chci se zeptat za kolegu, jestli toto školení bude zapsáno do zapisníku letů? Předem děkuji za odpověd. Jan
VýbornéMarSaK 13. 12. 2016 0:08:00Odpovědět
Absolvováno v Hradci. Výborný kurz, skvělá atmosféra, vynikající instruktor a mnoho užitečných informací a zkušeností. Sám jsem začínající ULL pilot a mohu jedině doporučit. Dopoledne bylo na LKHK krásně a odpoledne z ničeho nic CatIII, jak příhodné.
Kurz IMCJirka 16. 1. 2017 13:28:00Odpovědět
Chtěl bych poděkovat panu Slováčkovi. Sám jsem začínající PPL. Bylo cítit, že primárním záměrem instruktora je předat zkušenosti a ukázat směr na co se člověk může dál podívat.
Kurz VFR do IMCMoucha 12. 2. 2017 22:14:00Odpovědět
Letel jsem na UL s a bez umeleho horizontu. Bylo na vycvik (pro pilotak) nam receno, ze kdyz jdeme do mlhu nebo do mraku pridat plyn a stoupat. Verte mi, bez umeleho horizontu jste mrtvy. Nevadi, ze budete litat 90 sekund nebo 4 minuty a pak se vam letadlo zriti do zemi. Rozdil minuta nebo 4 nedela z cloveka hrdinou. Proste do mlhy nebo mraku bez umeleho horizontu NIKDY. Vycvik a prednaska uzasne a mohu je jen vrele doporucit.
IFR s UL??Lukas 15. 2. 2017 15:14:00Odpovědět
Ty kraso, to vam v UL vycviku rikali, ze v mraku pridat plyn? V UL do mraku? Mazec!
IFR s UL??LN 16. 2. 2017 16:05:00Odpovědět
No mně to přijde jako dobrá rada to únikových her na simulátoru - "Ocitnul jsi se v IMC, nevíš kde jsi, ani kolik máš pod sebou výšky. Co první uděláš?" - a nebere v úvahu, že to nejspíš nenastalo samo od sebe a znenadání a že nějakou tu stovku metrů pod sebou jistě máš. Takže nejspíš aspoň v prvních vteřinách víš, kudy. A pokud fakt ne, je myslím nejlepší rada rychle čelem vzad - pokud máš umělý horizont, sláva, ale zkrátka nejčistší zatáčkou, kterou dovedeš, nabrat opačný kurz. Na plyn bych se asi taky vykašlal, imho víc škody než užitku. Nebo???

Přidat vlastní zkušenost

Přečtěte si prosím pravidla pro příspěvky

Jméno: Předmět příspěvku:

Ochrana proti spamu - připočtěte k číslu 6 pětku a výsledek zapište do tohoto políčka:

   Adresa autora: 54.81.44.14 xxx
Kdo chce lítat v noci a přitom je tma, že by se dala krájet, musí si nabrousit náběžky.
tizanidin copyfarm tizanidin yan etkileri tizanidin qatar

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 



Související články

Bezpečnost

Předletová příprava



Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.