AIR TEAM - avionika a přístroje pro létání
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail

Aerospool míří do Evropy, WT-9 Dynamic získal certifikaci EASA

6. září 2017
Autor: Michael Černes, 2 příspěvků, celkové hodnocení článku: 3
Klíčová slova: Rubrika: Krátké zprávy


Slovenský výrobce Aerospool dosáhl se svým Dynamicem WT-9 koncem minulého měsíce dalšího milníku, když po dlouhém procesu konečně získal pro svůj dvoumístný letoun certifikaci CS-LSA RTC. To mimo jiné umožní využívat Dynamiky jako výcvikové stroje pro kvalifikaci PPL v zemích EASA, tak i vyšší užitečné zatížení vzhledem k maximální vzletové hmotnosti posunuté o celých 100 kg výš.

Certifikace CS-LSA

  • MTOW 600 kg
  • pádová rychlost v přistávací konfiguraci max. 45 kt
  • max. počet osob na palubě 2
  • jeden vrtulový motor bez turbíny
  • nepřetlakovaná kabina
  • pouze VFR den a bez akrobatické doložky

Užitečné zatížení stroje, které nyní přesahuje hodnotu 300 kg, se ovšem může měnit v závislosti na pestrých možnostech volitelné výbavy, a to včetně zatahovacího podvozku. Prázdná hmostnost stroje tak může dosáhnout až 350 kg s užitečným zatížením 250 kg. I když zatahovací podvozek není pro Dynamic úplně novým prvkem, pro UL verzi s MTOW 450 kg šlo o poměrně nepraktický prvek.

Navýšení hmotností se přitom negativně odrazilo na výkonech stroje, který se stále stejnou pohonnou jednotkou, Rotaxem 912 ULS2, dosahuje maximální rychlosti na úrovni moře o deset km/h nižší, než jeho původní ultralehká verze. Došlo i k výraznému snížení stoupavosti asi na 5,5 m/s oproti původním 7 m/s a navíc i mírnému snížení doletu. Co se doletu týče, v praxi dojde trochu paradoxně spíše k jeho zvýšení vzhledem k tomu, že letadlo může startovat (a přistávat) s hmotností až 600 kg a nemusí tedy už tak často docházet ke kompromisům mezi hmotností nákladu a množstvím paliva. 


WT9 Dynamic se zatahovacím podvozkem / Foto Aerospool







Jak oznámkujete tento článek?

Aktuální skóre: 3

Jako ve škole, 1 nejlepší, 5 nejhorší.

+
1
2
3
4
5
-


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů
Celkem 2 příspěvků. Dodržujte prosím tato jednoduchá pravidla.

certifikovaný DynamicKarel 7. 9. 2017 14:33:00Odpovědět
Co je na zatahovacím podvozku nepraktického? Já zatahovací podvozek považuji za vhodný pro všechna letadla s cestovní rychlostí nad 200 km/h. Přídá to několik km na cestovní rychlosti a letadlo za letu vypadá mnohem lépe. Ta zvýšená hmotnost je kvůli vybavení a konstrukčním změnám kvůli cerifikačním požadavkům, nebo je to dáno jen tím, že výkony UL byly měřeny pří MTOW 450 kg, výkony certifikovaného při 600 kg? V tom případě výkony certifikovaného Dynamik nemusí být horší, jen srovnáváme výkony při různém zatížení a pak je jasné, že těžší letadlo bude mít horší výkony.
RE: certifikovaný DynamicKang 7. 9. 2017 15:12:00Odpovědět
jsou i letadla s cestovní rychlostí nad 300km/h, které mají pevný podvozek, namátkou např Cirrus,P68C nebo Cessna TTx s cestovní rychlostí nad 400km/h. Zatahovací podvozek znamená složitější mechanismus, větší hmotnost, takže je pak otázkou jestli u letadel pohybujících se těmito pořád malými rychlostmi je to až takový přínos. http://newatlas.com/cessna-ttx-corvalis/22076/

Přidat vlastní zkušenost

Přečtěte si prosím pravidla pro příspěvky

Jméno: Předmět příspěvku:

Ochrana proti spamu - připočtěte k číslu 5 pětku a výsledek zapište do tohoto políčka:

   Adresa autora: 54.198.221. xxx
Existují staří piloti a existují troufalí piloti. Nikdo však nezná starého troufalého pilota.
olanzapin halveringstid olanzapin smeltetablet olanzapin graviditet
naltrexon dosierung naltrexon wirkung naltrexon og campral
fluconazol hexal fluconazol gardnerella fluconazol 50 mg dosis

Přehled leteckých simulátorů v ČR





 





Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.