Včerejší zpráva Mezistátního leteckého výboru (MAK), pověřeného vyšetřováním tragické víkendové nehody Boeingu 737-500 na letišti v Kazani, naznačuje, že před osudným pádem chybovali piloti. Dosavadní rozbory zapisovače letových dat (FDR) naopak prakticky vyloučily selhání techniky.
Podle zjištění vyšetřovatelů MAK posádka před havárií nezaletěla příliš přesný přibližovací manévr na dráhu 29 a kvůli velkým výchylkám podélného sklonu před přistáním se rozhodla provést průlet a celé přiblížení opakovat. Piloti nastavili maximální tah motorů TO/GA, odpojili autopilota a pokračovali v ručním řízení. Během akcelerace letounu piloti zasunuli klapky z 30° na 15°, zasunuli podvozek a nastavili podélný sklon asi 25° nahoru.
Poklesu rychlosti si piloti zřejmě všiml až poté, co z původních 150 uzlů klesla zhruba na 125 uzlů indikovaných a reagovali razantním potlačením. Následná data však již pouze odhalují, že se boeing z výšky asi 2 300 stop (700 m) vydal pod úhlem 75° strmě k zemi, kam narazil asi po 20 sekundách od dosažení zmíněné výšky při rychlosti 242 uzlů a plném tahu motorů.
Vyšetřovatelé dodávají, že analýza FDR neodhalila žádnou závadu na stroji. Zároveň také upozorňují, že druhý letový zapisovač - záznamník hovorů v kokpitu (CVR) se nenacházel ve své schránce a nadále se po něm pátrá.