Bylo tomu proto, že v Praze zůstalo zároveň i jeho servisní pracoviště CAMO a s tím spojená nutnost létání z Hamburku na pravidelné prohlídky.
Otevřenost nového majitele k větším leteckým výletům vedla ke vzniku myšlenky cestou zpět z Prahy navštívit letecký den Flying Legends v Duxfordu. Když už se ale má letět do Anglie, stálo by za to uvážit let přes Švýcarsko a Francii a do Británie letět jaksi oklikou. Poté, když už se povede s malým letadlem let tak daleko za hranice vlasti, byla by škoda nezabrouzdat i do Skotska a proletět Velkou Británii prakticky skrz na skrz. Zpět už se nabízí let přes Benelux zpět do Hamburku.
Plán je to poměrně ambiciózní, ve svém počátku ale skutečnosti nemálo vzdálený. Vše se začalo rýsovat letos na jaře. Sešla se posádka z různých odvětví lidské činnosti a už zbývalo jen připravit vše pro to, aby se let mohl uskutečnit. Od zajištění letadla samotného, přes získání záznamové techniky, povinného i nepovinného cestovního vybavení nejen letadla až po navázání kontaktu se známými v zahraničí a s tím spojenou možnost ubytování, o navigační přípravě a prostudování AIPu všech prolétávaných států ani nemluvě.
Veškeré přípravy však nyní již vrcholí a jejich výsledek z hlediska trasy je takovýto. Z Letňan vyrazit do Leutkirchu, což je malé sportovní letiště poblíž Friedrichshafenu, zneužijeme ho jen pro doplnění paliva. Hned poté pokračovat do Annemasse u Genevy a strávit zde dvě noci. Pokud by bylo vhodné počasí, podnikli bychom kratší fotolet směrem k Alpám. Další den zamířit do Tours, k zámkům na Loiře, opět ale pouze k dotankování a Calais. Jednalo by se o náš výchozí bod pro let do Anglie, zároveň se zastávkou v Dunkerque a u Normandie.
Do Anglie je v plánu přilétnout přes letiště Lydd a ten samý den ještě pokračovat podél jižního pobřeží na letiště Old Sarum u Stonehenge. Další vývoj je závislý plně na počasí, pravděpodobnými destinacemi ale bude Cardiff nebo Bristol s pokračováním přes Wales do Blackpoolu, který se na pár dní stane naší základnou pro výlety do Glasgow, Edinburghu a Newcastlu.
Pokud počasí dovolí, budeme pokračovat do Oxfordu přímo na letiště Oxford Aviation Academy, které se na nějakou dobu stalo studijní „základnou“ současného majitele Julinky (JKV). Den poté budeme pokračovat na naše předposlední britské letiště White Waltham, což je letiště západně Londýna u Maidenhead. Vyjde-li vše dle plánu, měla by se zde podařit návštěva Sira Nicolase Wintona, držitele Řádu britského impéria a řádu T. G. Masaryka právě za jeho skutky v Československu za druhé světové války.
Brzy poté bude však nejvyšší čas se přesunout do Duxfordu na již zmíněné Flying Legends. Zbývat bude návrat do kontinentální Evropy a Rotterdam. Cestou zpět do Hamburku přes sever Holandska a ostrovy na Waddenzee. Plán je to dobrý, nelze si však klást iluze, že se nebude jednat o výlet plný improvizace závislé nejen na počasí.
Během naší cesty se budeme snažit psát články přímo za běhu, dočkáte se tedy pravděpodobně kratších, ale aktuálních informací kdykoliv to bude jen trochu možné.
Stejně tak se budeme snažit dodávat fotky, jak jen to půjde. Tedy pokud se vše opravdu podaří proměnit v realitu.