Začátek konce, který možná ještě neskončil. I tak by se dal nazvat příběh slavného nadzvukového dopravního letounu Concorde, který započala jeho havárie po startu z pařížského letiště Charlese de Gaulla. Od této tragédie uběhla již celá dekáda. Přesto by se mohl Concorde znovu objevit na nebi.
Celý projekt Concordu vznikal již během 60. let minulého století. Od začátku se ale potýkal se vzrůstající cenou paliva a pro svou nepříliš velkou úspornost, a tedy vysokou cenu, neprorazil mezi pomalejšími, ale podstatně levnějšími letadly. Jako transatlantický dopravní prostředek ve flotilách British Airways a Air France zůstal v hledáčku pouze bohatších jedinců a firem, nenaplnil tak naděje, které do něj vkládali konstruktéři.
25. července 2000 byl Concorde připraven ke startu na letišti v Paříži. Při rozjezdu po dráze najel pneumatikou na drobný díl letadla, který se uvolnil ze stroje startujícího před ním. Tento kus proříznul pneumatiku a uvolněná guma se vymrštila do křídel a porušila nádrže a motory. Piloti bojovali s těžko ovladatelným hořícím strojem několik minut a pokoušeli se doletět na sousední letiště Le Bourget, ale zřítili se na malý hotel ve vesnici nedaleko za Paříží.
Dosud beznehodový letoun tak zažil svou první trhlinu na pověsti spolehlivosti, a to hned velmi tragickou, neboť nehodu nepřežil nikdo z cestujících. Letadlo přestávalo mít důvěru i stávajících pravidelných zákazníků a jeho provoz se začal velmi prodražovat. Celý projekt definitivně položila krize letecké dopravy po teroristických útocích v září 2001. Poslední let Concordu se uskutečnil 24. března 2003.
Dnes je to již 7 let od dob, kdy se nadzvukový stroj naposledy odlepil od země, přesto to nemuselo být naposledy v jeho historii. Skupiny nadšenců společně s bývalými mechaniky a inženýry Concordu z Francie totiž velmi vážně usilují o to, aby se Concorde vrátil na nebe. Jakýmsi veřejným tajným přáním členů organizací Save Concorde Group a Olympus 593 je, aby se Concorde objevil ve vzduchu při slavnostním zahájení londýnské olympiády v roce 2012.