13 sestupů za pár hodin, aneb jak se rychle zdokonalit v IFR výcviku? Část II.

11.04.2008

V minulém dílu jste si mohli přečíst, jak se budoucí profesionální pilotka Rosina připravuje k letu do Vodochod. Opustili jsme jí právě v okamžiku, kdy měla začít pojíždět na start. Na konci článku byla malá hádanka. Co myslíte, odletěla Cessna směrem na Vodochody nebo se zřítila hned po vzletu a všichni zahynuli, protože řídila ženská ;)? Odpověď se dozvíte v článku.

13 sestupů za pár hodin, aneb jak se rychle zdokonalit v IFR výcviku? Část II.
13 sestupů za pár hodin, aneb jak se rychle zdokonalit v IFR výcviku? Část II. (Zdroj: Aeroweb.cz)
Před pár dny jste si mohli zde na aerowebu přečíst první díl mého článku o letu do Vodochod. O tom jestli jste správně odhadli pokračování příběhu se můžete dočíst právě teď!

 
Po důkladné předletové prohlídce tedy usedáme s Frantou do letadla.

Během zahřívání motoru si připravujeme potřebné frekvence a nastavení všech přístrojů.

134,82MHz vysílá „ATIS“ (v uvozovkách však jen pro některé závistivé piloty, kteří tuto službu doma nemají ;), počasí na letišti je v pohodě, žádný zvláštní vítr ani provoz.

118,00MHz Benešov Info dobrý den, OK-AIR, po nahození před hangárem F AIR, předběžnou informaci přijala, QNH 1015, pojíždím na vyčkávací 27.

Je tu trochu bahýnko a pár krtinců, tak pojíždím trochu klikatě. Přestože na domácím LKBE nemáme zpevněnou dráhu, na pojížděčkách už je to  v pohodě, na mnohokráte vyježděné cestičky už přeci jen krtci nemají! Na vyčkávacím už jen „pár úkonů“, motorovka, life check, self a departure briefing.

Benešov Info OK-AIR vstup na 27 a vzlet.
27 pro vzlet volná a jeden ultralight na finále 24 a kam to bude Rosi?
Informace o provozu přijala, provoz v dohledu a budou to Vodochody s návratem asi za 3h.


Strobe lights ON, odpovídač ON/ALT Vstupuji na 27. Ohřev pitotky ON, landing light ON. „Runway heading check“…“Rotate“…“Positive rate, gear up“, chvíli stoupu a Acceleration Altitude, nastavení režimu, landing light OFF.

Benešov Info, OK-AIR z druhé pravého 27 opouštím okruh a pokračuji dále na trať.
Benešov info naslyš…
Díky naslyš…

Dostoupávám altitude 2500ft, úprava režimu, cowl flaps zavřít a přelaďuji na Praha Info 126,1MHz

Praha Info dobrý den, OK-AIR, departure from Benešov 02, request activating flight plan.
OK-AIR, Flight plane activated, continue, squawk 3321.
Continue Říčany, Squawk 3321, OK AIR

Pokračuji Říčany dle letového plánu, jehož VFR část se mi nepovedlo zrovna ideálně domyslet, protože jsem se dle Frantových slov „vrhla do CTR“ přičemž moje čára na mapě vedla částečně nad zastavěnou oblastí, kterou bych dle předpisu přelétávat opravdu neměla, a navíc to pak bylo všechno tak rychlé, že jsem nestíhala!
 

No comment ;(

Vyžádám si na Praha Info přechod na Kbely Věž 120,875MHz  a volám:
Kbely Věž dobrý den, OK AIR.
OK AIR Kbely věž, dávejte.
C182 VFR dle letového plánu, žádám průlet CTR do Vodochod, vstupní bod Říčany očekávám v 11, OK-AIR.


Načež následuje povolení, kterému celému nerozumím a tak koukám zmateně na Frantu a ten to bleskurychle zopakuje a potvrdí, u toho už studuje pražskou mapu a mává na mě, kam mám letět, přičemž já jen zmateně koukám a snažím se udržet aspoň výšku, protože vím akorát to, že mám letět jinudy, obletět východně nějakou vesničku, jejíž jméno mi nic neříká. Naštěstí Frantovy orientační schopnosti v okolí Prahy nás zachraňují, občas si říkám, když komentuje, kudy letíme, že za chvíli už jen přijde popisné číslo toho domu na kraji města ;) No jo, takhle dopadlo moje vtrhnutí do CTR a pokus o nepředpisový a nebezpečný přelet pražské zástavby.
Po chvíli už jsem tedy zase v obraze a za další chvíli přecházíme na Vodo Věž 133,075MHz a zde také na instrument flight rules, kde se chystáme dle letového planu splnit
STAY INFO 1 0230 TRAINING APP LKVO.

A na konec opět hádanka pro nedočkavé čtenáře, proběhl nakonec vůbec nějaký sestup?
Původně bylo v plánu 13sestupů, podle čehož nakonec vznikl název tohoto článku, ale…
a) takhle zmateně poletující letadlo bylo vykázáno z vzdušného prostoru zpět do Benešova a pokračování ve Vodochodech nebylo povoleno
b) pilotka se unavila a chtěla radši letět domů
c) žádné ale…

…a nebo, že bych trochu nastoupala a hop?
 

Další průběh letu očekávajte opět za pár dní na aerowebu!

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář