Mám na to být pilotem?
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail
svedsko

MAPA

Anglie

Francie

Španělsko

Portugalsko

Rakousko

Itálie

Německo

Slovinsko

Malta

Řecko

Irsko

Česko

Nizozemí

Dánsko

Švédsko

Norsko

Finsko

Estonsko

Lotyšsko

Litva

Polsko

Švédsko
podmínky létání (kontakty, užitečné informace)

Povolení pro provoz UL v zemi: vyžaduje se, vystavuje CAA
Podmínky vstupu a výstupu: FPL
Zákonné pojištění: dle směrnice EU 785/2004
Požadavky na speciální vybavení letadla: nejsou
Kontakty na letecké úřady, organizace, služby:
Národní letecký úřad:
CAA Sweden - Luftfartsinspektionent, e-mail:
nils.vonkoch@lfv.se, web: www.lfv.se, tel: +46 11 19 20 25, fax: +46 11 19 27 74
Národní aeroklub:
Kungliga Svenska Aeroklubben, e-mail:
aeroklub@ksak.se, web: www.ksak.se, tel: +46 08-764 60 90
Informace o létání, letištích, AIP: AIP, web:
http://www.lfv.se
Plánování letů: nevyžaduje se
Restrikce létání s UL letadly: bez významných omezení
Průměrná cena paliva: Avgas100LL cca 10 SEK/litr
Průměrná cena letištních poplatků: ve Švédsku UL letadla poplatky neplatí

Běžná dostupnost služeb na letištích: letecký benzin je dostupný téměř na každém letišti, všude je možné přespat ve stanu nebo často také v klubovně místního aeroklubu

Naše subjektivní hodnocení: Švédsko je skvělá země pro létání. Asi nikde jsem se nesetkal s tolik vstřícným a pohostinným přístupem na letištích. Navíc je zde nejlevnější letecký benzín v celé Evropě (cca 1Euro za litr) a neplatí se zde poplatky na letištích.

Švédsko je země jezer a lesů. Celé je nádherně zelené. Vstřícnost a pohostinnost, s jakou se ve Švédsku setkáte, je až neobvyklá. Všechny aerokluby jsou perfektně vybaveny, všude vám prodají letecký benzín a nabídnou útočiště. Létání zde má velkou tradici a množství aktivních aeroklubů je až překvapující. Nejvíce mne překvapují místní plachtaři. Bezmotorové létání je zde velmi rozšířené a všichni létají na dlouhé přelety. Dokáži pochopit, že jsou zde dobré plachtařské podmínky, ale já osobně bych měl velký problém při přeletech s nervama. Přistání do terénu je zde téměř nemožné. Jediné co vaše oko uvidí za letu pod sebou a široko daleko okolo sebe jsou husté lesy a nebo jezera a jezírka. Jak jsme tak křižovali mezi jednotlivými letišti, bylo mi jasný, že jakékoliv nouzové přistání by skončilo v jezeře. Je to pro mne lepší varianta než přistávat do lesa. Ale s větroněm si to skutečně nedokážu představit. Jako první letiště navštěvujeme Hoganas na jihu Švédska nedaleko Malmo. Jsou zde velmi dobře zařízení na leteckou turistiku. Mají ideální polohu a rádi jejich služeb využívají piloti z celé západní Evropy při letu na sever. Příjemné ubytování za rozumnou cenu, možnost využití klubovny s kuchyňkou, možnost připojení k internetu, dostupné velké množství leteckých informací a navíc do města je to skutečně kousek. Na letišti vám dokonce ochotně zapůjčí bicykly a tak cesta až do centra městečka netrvá ani deset minut. Druhý den již odlétáváme do Norska na letiště Torp. Návštěvu Švédska plánuji ještě na cestě zpět ze severu. Budu se vracet Bothinským zálivem a raději nežli Finskou stranou poletím Švédskem. Když pro nic jiného, tak pro cenu pohonných hmot, která je zde nejnižší v Evropě. Letecký benzin zde stojí přibližně jedno Euro včetně daně. V sousedním Finsku je běžná cena 1,8 Eura.

Zpět na mapku



Sponzorované odkazy




Vyzkoušejte si pilotovat opravdové letadlo nebo vrtulník...

Aeroweb pořádá akci, kde si můžete vyzkoušet, jaké to je být pilotem letadla nebo vrtulníku a zjistit, jestli byste na to také měli :-)).

Online rezervace...




Doporučujeme vyzkoušet:
Pilotem na zkoušku



Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.