Zkouška z IR angličtiny, přípravný kurz a termíny dvakrát měsíčně - CATC at your service!
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail
rakousko

MAPA

Anglie

Francie

Španělsko

Portugalsko

Rakousko

Itálie

Německo

Slovinsko

Malta

Řecko

Irsko

Česko

Nizozemí

Dánsko

Švédsko

Norsko

Finsko

Estonsko

Lotyšsko

Litva

Polsko

Rakousko
podmínky ULL létání (kontakty, užitečné informace)

Povolení pro provoz UL v zemi: vyžaduje se, vystavuje Austro Control
Podmínky vstupu a výstupu: FPL
Zákonné pojištění: dle směrnice EU 785/2004
Požadavky na speciální vybavení letadla: odpovídač, záchranný systém, ELT
Kontakty na letecké úřady, organizace, služby:
Národní letecký úřad:
Federal Ministry of Transport, Innovation and Technology (BMVIT), web:
www.bmvit.gv.at; Austro Control GmbH, e-mail: info@austrocontrol.at, web: www.austrocontrol.at, tel: +43 51703, +43 51703.1647, fax: +43 51703 1206
Národní aeroklub: ÖSTERREICHISCHER AEROCLUB, e-mail:
office@aeroclub.at, web: www.aeroclub.at, tel: +43 1 505 10 28
Informace o létání, letištích, AIP: Info o letištích/AD info, web:
www.aviator.at
Plánování letů: nevyžaduje se pro neřízený let
Restrikce létání s UL letadly: bez významných omezení

Naše subjektivní hodnocení: V Rakousku jsme nakonec z časových důvodů nepřistávali - pouze jsme prolétli rakouským vzdušným prostorem z Mariboru okolo Vídně do Brna, tak bohužel nemohu hodnotit jejich pozemní servis. Na rádiu bylo vše bez problémů, dispečer byl příjemný a i v horším počasí při kličkování mezi přeháňkami byl průlet západně od Vídně bezproblémový.

Postřehy z expedice

Do vzdušného prostoru Rakouska vstupujeme severně od Mariboru a letíme přímo na Brno. Vídeň oblétáváme malým obloučkem ze západu. Skoro celou cestu přes rakouské území je na rádiu ticho. Není pěkné počasí a tak dnes žádná sportovní letadla nelétají. Jen při obletu Vídně se dispečer ozval s požadavkem nahlášení polohy a tratě obletu řízeného prostoru letiště Swechat. Naše kličkování mezi přeháňkami a vyhýbání se rozsáhlejším bouřkám nechával bez povšimnutí. Základny oblačnosti jsou docela vysoko a dohlednost je také dobrá. Jak se pomalu přibližujeme k Dunaji, počasí se zlepšuje více a více a podle brněnského VOLMETu nás na Tuřanech čeká sluníčko. Počasí v podhůří Alp dokáže i na celkem krátkém letu vykouzlit tolik proměn. Celý let z Mariboru do Tuřan trval dvě hodiny a dvacet minut. Původně jsme chtěli v Rakousku přistát a strávit zde alespoň jednu noc. Zdrželi jsme se však v řeckém Korfu a na rakouskou zastávku již nezbyl čas. Příští týden je letecká show v Duxfordu na kterou mám pozvánku a před odletem do Anglie musím ještě stihnout servisní prohlídku s expedičním Stingem v TL Ultralight v Hradci Králove.

Zpět na mapku



Sponzorované odkazy




Vyzkoušejte si pilotovat opravdové letadlo nebo vrtulník...

Aeroweb pořádá akci, kde si můžete vyzkoušet, jaké to je být pilotem letadla nebo vrtulníku a zjistit, jestli byste na to také měli :-)).

Online rezervace...




Doporučujeme vyzkoušet:
Pilotem na zkoušku



Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.