Zkouška z IR angličtiny, přípravný kurz a termíny dvakrát měsíčně - CATC at your service!
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail
dansko

MAPA

Anglie

Francie

Španělsko

Portugalsko

Rakousko

Itálie

Německo

Slovinsko

Malta

Řecko

Irsko

Česko

Nizozemí

Dánsko

Švédsko

Norsko

Finsko

Estonsko

Lotyšsko

Litva

Polsko

Dánsko
podmínky létání (kontakty, užitečné informace)

Povolení pro provoz UL v zemi: vyžaduje se, vystavuje DULFU
Podmínky vstupu a výstupu: FPL
Zákonné pojištění: dle směrnice EU 785/2004
Požadavky na speciální vybavení letadla: nejsou
Kontakty na letecké úřady, organizace, služby:
Národní letecký úřad:
CAA DK, e-mail:
dcaa@slv.dk, web: www.slv.dk, tel: +45 3618 6000, fax: +45 3618 6001
Národní aeroklub: Kongelig Dansk Aeroklub, e-mail:
kda@kda.dk, web: www.kda.dk, tel: +4614 1500
Národní organizace UL létání: DULFU, e-mail:
dagmar@dulfu.dk, web: www.dulfu.dk, tel: +45 7482 2015, fax: +45 7482 2400
Informace o létání, letištích, AIP: VFR guide, web:
www.lazy8.dk; AIP on-line, web: www.slv.dk
Plánování letů: nevyžaduje se v prostoru třídy G
Restrikce létání s UL letadly: max. alt 3500ft
Průměrná cena paliva: 11 DKK/litr u benzinové pumpy (odvezli nás pro palivo místní UL piloti)
Průměrná cena letištních poplatků: pro špatné počasí jsme nakonec zůstali pouze na jednom letišti, zde přistání stálo 65 DKK a jedna noc parkování 35 DKK

Běžná dostupnost služeb na letištích: na letišti se dalo bez problému přespat ve stanu, palivo i meteo předpověď byly také dostupné

Naše subjektivní hodnocení: pěkné létání, vcelku hustá síť letišť, je zde mnoho UL letadel a vcelku silná komunita UL pilotů

Do Dánska přilétáváme od jihozápadu z Německa. Přistáváme na letišti Tasinge - Syfin, kde právě končí slet UL letadel z celého Dánska. S pár piloty jsme se ještě stačili pozdravit než odlétli zpět domů. Byli tu již pár dnů a jelikož se dost kazí počasí a vypadá to dnes na déšť, skoro všichni se rozhodli odletět o den dříve aby nemuseli v noci moknout a zítra váhat zda-li se dá letět. My jsme neměli kam odletět domů a na let do Švédska už nebylo dost času před západem slunce, tak jsme zůstali a doufali jsme že nezmokneme moc. V noci nás déšť vyplavil docela slušně, ale díky pohostinnosti místních UL pilotů jsme mohli přespat v jejich velikém párty stanu který zde stál pro potřeby sletu. Druhý den několikrát odkládám letový plán, jelikož počasí je poránu úplně neletové. Přes noc přešla fronta a odrána se za ní valý zbytky nízké oblačnosti a přeháňky jedna za druhou. Nakonec se nám daří odletět a proletět pásem horšího počasí až později odpoledne a do nedalekého švédského Hoganas přilétáme tak akorát abychom stihli večeři ve městě. Jsem rád, že alespoň včera bylo pěkné počasí před příchodem frontálního systému. Prolétli jsme se před přistáním nad jižní částí Dánska, kterou tvoří půvabná scenerie zelených ostrovů a moře. Bohužel je naším hlavním nepřítelem čas, jako na celém expedičním letu. Místní piloti nám hned velmi ochotně poradili kam bychom se určitě měli letět podívat. Celý večer nám vyprávěli jak je létání v Dánsku pěkné a co všechno je zde k vidění. Tak snad někdy příště.

Zpět na mapku



Sponzorované odkazy




Vyzkoušejte si pilotovat opravdové letadlo nebo vrtulník...

Aeroweb pořádá akci, kde si můžete vyzkoušet, jaké to je být pilotem letadla nebo vrtulníku a zjistit, jestli byste na to také měli :-)).

Online rezervace...




Doporučujeme vyzkoušet:
Pilotem na zkoušku



Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.