Zkouška z IR angličtiny, přípravný kurz a termíny dvakrát měsíčně - CATC at your service!
Facebook Twitter Google+ YouTube RSS E-mail
anglie

MAPA

Anglie

Francie

Španělsko

Portugalsko

Rakousko

Itálie

Německo

Slovinsko

Malta

Řecko

Irsko

Česko

Nizozemí

Dánsko

Švédsko

Norsko

Finsko

Estonsko

Lotyšsko

Litva

Polsko

Velká Británie
podmínky létání (kontakty, užitečné informace)

Povolení pro provoz UL v zemi: vyžaduje se, vystavuje CAA
Podmínky vstupu a výstupu: FPL na letiště vstupu (Port of Entry), pro lety do Irska a na okolní ostrovy platí speciální požadavky
Zákonné pojištění: dle směrnice EU 785/2004
Požadavky na speciální vybavení letadla: nejsou
Kontakty na letecké úřady, organizace, služby:
Národní letecký úřad:
Civil Aviation Authority, web:
www.caa.co.uk, tel: +44 (0) 20 7379 7311; CAA - Technical Section - Jan Sippitts, Technical Officer, e-mail: jan.sippitts@srg.caa.co.uk, fax: +44 (0) 129 357 3860
Národní organizace UL létání: Polpular Flying Association, web:
www.pfa.org.uk
Informace o létání, letištích, AIP: Aeronautical Information Services, web: www.ais.org.uk; Air Flight Equipment Ltd, e-mail: sales@afeonline.com, web: www.afeonline.com, tel: +44 (0) 161 499 0023, fax: +44 (0) 161 499 0298; Pooleys Flight Equipment Ltd., web: www.pooleys.com, tel: +44 (0) 20 8953 4870, fax: +44 (0) 20 8953 2512
Meteoinformace: MetOffice, web:
www.metoffice.gov.uk/aviation/ga.html
Plánování letů: nevyžaduje se
Restrikce létání s UL letadly: bez významných omezení
Průměrná cena paliva: AVGAS100LL 1,3-1,5 GBP/litr (výjimečně až 1,7 GBP/litr)
Průměrná cena letištních poplatků: platí se téměř na každém letišti cca 10-15 GBP (velká letiště více)

Běžná dostupnost služeb na letištích: na menších letištích se občas dá přespat ve stanu ale běžně to není zvykem, většinou dobrá dostupnost benzínu

Naše subjektivní hodnocení: Britové jsou letecký národ s perfektními letovými i pozemními službami. Síť letišť je dosatečně hustá. Nepříjemné je, že skoro na každém i malém letišti a i farmářských přistávacích pásech je zvykem vybírat přistávací poplatky. Další nepříjemnou věcí je omezená provozní doba většiny letišť v průběhu dne (je však dobře vypublikována) - mimo provozní dobu není možné na letiště přiletět. Většina letišť (i veřejných) je PPR (Prior Permission Required) - vyžaduje se telefonické ohlášení a domluvení příletu.
 

Postřehy z expedice

Anglie - bájná letecká Anglie. Přilétáváme krátce před leteckou show Duxford Flying Legends na kterou máme pozvánku a dohodnutý příletový slot pro přistání s expedičním Stingem přímo na letišti Duxford. Letíme přes francouzské Calais na Dover VOR, kde nás vítají legendární bílé doverské útesy zahalené do nízké oblačnosti. Máme naplánovánu cestu na letiště Shoreham, ležící na jižním pobřeží a zítra ráno chceme pokračovat přímo na Duxford. Počasí na pobřeží je však špatné a letová dohlednost se zhoršuje s každou uletěnou mílí, prostě Anglie. Nezbývá mi než divertovat na letiště Lydd pro uzavření letového plánu a splnění formalit přeletu hranic z Francie. Na místním meteobriefingu zkoumáme asi hodinu počasí. Konečné rozhodnutí - skusíme se ještě dneska dostat na farmářské letiště Fowlmere, které je asi 6 mil od Duxfordu. Duxford je dnes již po provozní době a tak tam nemůžeme přiletět. Ujišťuji dispečera po telefonu, že jsme lehké letadlo a nepotřebujeme žádnou jejich asistenci ani servis, nic to není platné, provozní doba dnes již skončila a tak se zde nesmí pohnout ani kolečko. Majitel farmářského letiště mi po telefonu potvrzuje, že u něj smíme přistát a strávit jednu noc. Prostě než nahodim motor, musím dělat hodinu sekretářku a vyřizovat telefony na letiště cestou. Duxfordská show je impozantní. Vidět všechna ta krásná letadla z druhé války ve výborném letuschopném stavu na vlastní oči je nezapomenutelné. Horší je to ale s odletem. Vychutnali jsme si show až do úplného konce a teď zjišťujeme, že pro odlet budeme jedni z posledních, jelikož všichni ostatní již sedí ve svých letadlech na parkingu návštěv s roztočenou vrtulí. Když vidím přes dráhu frontu letadel pojíždějících pomaleji než krokem a čekajících na vstup na dráhu dělá se mi nevolno. Skouším je spočítat, když jsem napočítal do padesáti a stále jsem nebyl na konci fronty, vzdávám to. Poletíme až zítra, dnes bychom museli pojíždět na start tak dvě hodiny. Pokračujeme do skotska na letišťe Dundee, kde mne můj kopilot opouští a já letím dále sám na Orknejské ostrovy. Ostrovy jsou kouzelné a na každém je alespoň malé letišťe. Trávím zde pár úžasných dní částečně i z důvodu počasí, které není úplně VFR. Skotsko je velmi pěkné a i lidé mi tu příjdou mnohem příjemnější nežli v Anglii. Z Orknejí pokračuji přes dlouhatánské jezero Loch Ness do Irska.

Zpět na mapku



Sponzorované odkazy




Vyzkoušejte si pilotovat opravdové letadlo nebo vrtulník...

Aeroweb pořádá akci, kde si můžete vyzkoušet, jaké to je být pilotem letadla nebo vrtulníku a zjistit, jestli byste na to také měli :-)).

Online rezervace...




Doporučujeme vyzkoušet:
Pilotem na zkoušku



Máte připomínku nebo námět k Aerowebu?
Budeme potěšeni za každý váš námět nebo připomínku. Stále je co zlepšovat :-)


Číslo publikace ISSN 1801-6847. Copyright (c) 2005-2014 Aeroweb.cz. All rights reserved.
Server provozuje společnost Mavisys, s.r.o.